2012-06-23 @ 19:54:01

Ovalbana!

Hej!
 
Ja, idag åkte jag och Jossan till Tunabanan och tränade med hästarna. Det jag först och främst ville träna med Stelpa var ju att hon inte fick hoppa av banan, men det blev inte så mycket träning av det för hon gjorde inte ett enda försök att hoppa av. Hoppas bara att hon sköter sig lika bra på tävlingen.
Stelpa var lite seg ibland men fick också endel riktigt fina bitar i alla gångarter. Jag hade 230 grams bootsen på och det märks verkligen att hon får mycket mer frambensrörelser, speciellt i tölten, och mycket taktrenare trav.
Galoppen tog vi lite i båda varven och det gick helt okej, rejsade runt där lite jag och Jossan. Bara för att hästarna skulle tycka det var roligt och vara på banan och det verkade dom tycka.
 
Lastningen gick också bra, båda hästarna gick in båda gångerna utan några större bakslag. När vi skulle åka hem hade Stelpa så bråttom in i transporten att hon råkade kliva på min fot när jag stannade. Inte bra att hon klev på mig men kul att det går så snabbt från att bara vägra till att bara vilja gå in... :P
Ja det var ganska kvavt så båda hästarna vart ordentligt svettiga, trots att det var molnigt och vi inte red så länge. Stretchade båda hästarna efteråt och det verkar de faktiskt tycka är skönt, smidiga är de i alla fall ;)
 
Imorron blir det rida tidigt, ska va i stallet vid 10... Det blir nog en uteritt, antingen lungt eller lite kondition, får se ;) Som sagt, varje dag planeras vart eftersom.
 
Kan säga att jag inte gillar nya blogg.se. Eller jag vet inte hur det är när det fungerar men på min data så fungerar det inte. Det ända jag kan göra är att skriva inlägg, inte se statiskt eller kommentarer, inte ladda upp bilder eller se arkivet. Jätte jobbigt, vet inte om det kommer bli bra igen när det är typ klart eller vad man säger, men just nu är det jätte jobbigt... därför kommer jag nog inte blogga jätte mycket tills det fungerar heller. Vi får se med de me.
Bildlöst inlägg eftersom jag inte kan ladda upp nån bild.
 
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0