2012-06-10 @ 18:16:12

Poängen :)

Japp, nu ska jag försöka att inte skriva ett depp inlägg för poängen var bra.
Jag började ju med skritten och där fick jag poängen 5.5, 5.5 och 6.0. Ganska säker på att det är bättre än förra gången. Kommentarerna var bra takt, bra steglängd, ok tempo, trevlig form och smidig.

Sen var det tölten, och efter en långsida då så hoppade hon av banan, men poängen blev 4.5, 5.5 och 5.0. Nöjd med dom också. Kommentarerna var bra takt, ok tempo, lite hög form och lite kort steg.

Sen var det övergångar från tölt till skritt och skritt till tölt. Där blev poängen 5.5, 5.5 och 5.0, med kommentarerna ok och bra övergångar. Vet inte riktigt vad man ska räkna med där men jag tycker det gick okej i alla fall.

När jag tog traven så hade hon precis hoppat av banan och jag hörde inte vad speakern sa så det var ingen tävlingstrav förän andra långsidan. Me poängen blev 4.5, 5.0 och 4.5. Lite bättre än förra gången men vet att det hade gått bättre om vi inte blivit lite ofokuserade efter att vi lämnade banan. Kommentarerna var bitvis bra form, ok takt och tempo, lite lång och energifattig.

Galoppen satsade jag ju inte alls på eftersom jag inte fick göra något varv byte eftersom jag redan var diskad och hon har så svårt för höger galopp. Första gången blev det ju fel galopp men sen fick jag faktiskt höger, dock så jobbade jag den inte eftersom jag inte kände att det var värt de. Poängen blev 4.5, 3.0 och 3.0, det kan jag förstå för den var nog inte så bra men jag vet ju att hon kan bättre. Men de gillade fattningen i alla fall.

Så det var 4.9, 4.9, 4.7 vilket jag antar är helt okej med tanke på att allt sket sig... Men hoppas att vi håller oss på banan nästa gång och att vi kan få lite bättre poäng i galoppen :)
För hon kan galoppera.
Kram Julia

Kommentarer:
Postat av: Sanna ♥

Fin blogg! ♥ Bloglovin byte?



Kram Sanna

2012-06-10 @ 19:57:47
URL: http://islandshastenbjork.blogg.se/
Postat av: caisa

hoppas ni haft en bra dag!

2012-06-10 @ 19:59:51
URL: http://caiisas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0