2012-06-06 @ 21:26:29

Stolt Julia :D

Hej!
Idag var det ju träning på ovalbana med laget. Och det var fint väder när vi åkte hemifrån, bara en halvtimme sena... men sen när vi hade Stelpa i transporten på väg till banan så började de regna. Regnade ganska ordentligt när vi kom dit också.
Men efter en stund klarande det upp och vädret blev faktiskt bara bättre och bättre ;)
Jag ska ju rida V4 och flaglopp och fick börja med V4. Och hon som tränade med oss tyckte att det var enorm skillnad på Stelpa från förra gången. I alla gångarter och så hade hon blivit mycket finare tyckte hon. Det var jätte kul att höra, man märker ju inte de stora skillnaderna när man ser och rider hästen varje dag. Men det är kul att höra att folk ser skillnad och veta att det är jag som fått hästen dit, med hjälp såklart men ändå :)
Och själva V4 gick också bra. Första galoppfattningen blev lite hastig tyckte Stelpa så hon sparkade bakut och tog korsgalopp. Men jag tog ner henne till skritt och då tog hon en klockren fattning :) Och resten satt som en smäck de me;)

Flaggloppet gick också bra, har inte hunnit träna så mycket på det men det fick jag tid med där. Och Stelpa töltade på bra och vi satte alla flaggor. Vi har kanske inte snabbaste tiden men den duger tror jag och vi sätter alla flaggor varje gång nästan;)
Så det var en stolt Julia och lite trött häst som åkte hem :) Nu sitter jag här och planerar inför skolavslutning och tävlingen. Kommer bli jätte kul tror jag :D
Min fina lilla häst <33
Bilder från dagen kommer så fort mamma hunnit framkalla dom så de kan ta ett litet tag ;)
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0