2012-06-10 @ 11:06:17

Inte så lyckat.

Hej!
Ja som ni kanske märkt så har jag inte hunnit uppdatera på ett tag. Men Jossan har ju hållit igång och jag ska försöka dra allt nu.
På fredag var det skolavslutning på eftermiddan så det var bara sätta på sig klänning och säga hejdå till alla kompisarna. Sen åkte vi till stallet på en gång. Lasta in alla grejer och Stelpa och så mot tävlingsplatsen. Det blev enklare att åka kvällen innan och sova där än att stressa på morgonen därför åkte vi på kvällen ;)
Men när vi skulle lasta så ville inte Stelpa, hon som bara brukar gå in, nej hon skulle inte alls. Gick på sidan och kastade sig iväg, dock behövde vi inte bråka så mycket innan vi fick in henne. Men lite jobbigt var de eftersom de brukar fungera...

Vi kom dit och Stelpa fick stå i box över natten, det fungerade bra. Sen på lördan så fick hon stå i hage. Jag skulle inte rida för än efter lunch så på förmiddan fick jag hjälpa till med prisutdelning. Det var kul, inte jätte många starter men kul :)
Sen var det dags för V4, det blev lite bråttom kände jag och jag skulle gärna testat galoppen en gång till men de hann jag inte. Men jag tänkte att vi satsar på tölt och skritt då som fungerar och så gör vi så gott vi kan i skritten. Men det tyckte inte Stelpa, efter ett varv på banan så hoppade hon av vid utgången. Jag blev ju diskad men fick gå på bana igen och köra igenom programet. Och varje gång jag kom till utgången så försökte hon hoppa av. Hon lyckades en gång till men annars lyckades vi hålla oss på banan, inte för att det hjälpte men men... Fick min poäng och så men kommer inte ihåg dom nu så fixar ett inlägg med dom sen ;)

Lite senare så var det ju dags för flaggloppet. När vi skulle starta försökte hon smita av banan ingen, men det var innan vi startat så gjorde ingenting för själva reslutatet, men det var ju klart jobbigt att hon skulle försöka igen. Men sen kom vi förbi starten och Stelap töltade på där, rakt och fint och vi satte alla flaggor på en tid runt 43 sekunder tror jag. Sen vände vi och körde tillbaka åt andra hållet, Stelpa laddade som en lite galopphäst. Men när vi kommit förbi starten så lyssnade hon på mig och höll tempot jag bad om trots enhandsfattningen. Sista flaggan tog jag i galopp och vi klarade alla igen på en tid runt 39-38 sekunder. Lite stolt över att jag slog mitt eget rekord :D

Sen var jag trött och ville åka hem men det var grillningn så vi stannade en stund på det. När vi skulle åka så var Stelpa ensam kvar bland hagarna och lite stressad. Sen när vi skulle in i trasporten så fick hon fnatt. Nej, hon skulle inte gå på. Bara stegrade och slängde sig och jag flög väll som en liten vante efter antar jag. Och vi kom bara längre och längre bort från transporten. Tillslut så slet hon sig och sprang iväg mot hagarna. Det var bara följa efter, hon hade hittat en fin äng att springa på men det var inte så svårt att fånga henne. Men jag blev kvar och letade efter ett transportskydd som hon hade trampat av sig på åkern. När jag kom tillbaka till stallet så hade de redan lastat Stelpa. Jätte bra att få hjälp men jag skulle ju behövt ta igenom det själv.

När vi kom hem så kom i alla fall snälla Jossan ut och så tog vi igenom lastningen. Efter endel disskutioner och så så gick hon in i transporten. Men vi fick jobba jätte mycket med att få hennes fokus på oss. Tack för hjälpen Jossan!
Det var väll inte den mest lyckade dagen tycker jag men hon hade precis börjat brunsta så det kan ju bero lite på det. Men tänkte i alla fall träna lite lastning idag också och lite fokus och ledarskap. Får se hur det går ;)
De va i alla fall en glad Stelpa som fick springa ut i hagen...
Blev ett långt inlägg men det var mycket att berätta ;)
Kram Julia


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0