2012-06-25 @ 21:36:30

YES!!!

Ja, Jossan har ju redan skrivit det men som sagt vårat träns var på rea och Jossan var där och köpte ett och så fanns det bara ett kvar. Jag hade varit på 4H hela dagen och just kommit in med hästen i stallet efter en kör tur när mobilen ringer. Hann inte svara men såg att jag hade ett antal missade samtal och sms, tänkte att jag kollar det sen. Men så hann jag bara lite snabbt se att det stod om tränset i ett sms från Jossan!
Ringde henne men det var dålig täkning så när hon äntligen ringt upp mig med täkning så fick jag ju reda på att tränset var på rea och att det bara fanns ett kvar.
Fick efter endel försök tag på pappa som sa att han kunde hämta mig och köra mig till Hööks. Skyndade så gott jag kunde i stallet och 10 i 7 åkte vi från 4H, Hööks stänger 7. Haha, jag satt på helspänn hela bliresan som som tur var gick på 5 min. Väl där gör jag precis som Jossan. Springer in i affären och bort till islandshäst hörnan där jag bara hittar ett brunt träns. Jaha, då har nån annan köpt de svarta då tänkte jag. Men pappa sa att det går ju att göra det bruna svart med skokräm. Så tog det tränset och tänkte att jag kan ju i alla fall försöka.
Sen skulle jag hitta det där pannbandet som Jossan också köpt så jag kunde måla mitt med lila nagellack. Men något sånt hittar jag inte heller. Besviken kollar jag runt lite efter om det är nått mer jag behöver. Men nej, dåligt köp ändå tänkte jag när jag började gå mot kassa. Då hittar pappa 50% rabatt hyllan. 
Haha, jag slänger mig på tränsen där och hittar det jag ska ha. YES!!! Och precis bredvid hänger pannbandet jag letade efter. Dubbel YES!!! Så jag åkte hem med allt jag skulle ha i alla fall och ett rejält höjt humör :P
 
Imorron ska jag ta med tränset till stallet och putsa och prova det ;) Sen får vi se om jag använder det på tävlingen ;)
 
Kram! Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0