2012-03-15 @ 23:21:48

Longering! :)

Hej!
Ja igår hade vi tänkt oss en snabbis ut till stallet och bara longera lite på banan... Men sen tar det ju alltid längre tid än man tror så vi kom in vid 9...
Jag och Jossan longerade varsinn här och jag började med Stelpa. Jossan hde visst skrivit ett inlägg om sin longering så jag tar bara min då.
Jag tränade traven på volt och i början var hon väldigt passig, vi la ut lite bommar och då gick det bättre. Sen tyckte nog hon det blev lite jobbigt för hon hade inte riktigt koll på benen och snubblade över bommarna. Så vi tog bort alla utom en bom och då gick det bättre.
Sen tränade vi även lite halter på volt och när man leder och lite följa efter, hon var jätte duktig på det. Men det jag blev imponerad av var hur bra hon gjorde skänkelvikningarna, jag behövde knappt ta i henne och inte använda spöt alls och hon gjorde det jätte lungt och snyggt. Ska bara se till att det går sådär enkelt när man sitter på henne också... :P Hade bett i munnen på henne idag och då blev hon mycket känsligare utan att hänga sig i linan, så det kanske blir bett i framtiden vid longering också...
När vi var klara med longeringen så fodrade vi hästarna och de andra djuren på gården och sen blev det springa in för att hinna se Revenge... Haha, ja jag åkte hem mitt i men jag får väll se den på datan...
Det var det, nu kommer jag inte blogga så mycket mer på ett tag för jag åker ju iväg men Jossan och hennes mamma har hästarna och bloggen under kontroll ;)
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0