2012-03-07 @ 20:49:12

Jossan brottades med 25 kg foder...

Heej!!!
Idag är vii sååå Glaaadaa!!!! Dääär föör aallaaa vookaaleeer!!! Haha, ne men allvarligt så gick det jätte, super duper, as mega, helt otroligt, jävla piss bra!! Båda hästarna bara dansade fram över marken! Det var som om dom aldrig gjort annat! ÅH så härligt det var!
Atli bara flöt i tölten och gjorde inte många takt missar idag inte! Han var inte trav eller pass taktig en ända gång! Han bara töltade! Och sen tog han höger galoppen som varit lite svag på sista tiden på första försöket! ÅH! Jag hoppade nästan av i farten... Haha! Jag var så nöjd och jag behövde verkligen det här! Jag behövde en stund när allt bara funka. Tack fina häst!
Julia körde med 230g boots på och nya bettet som hon beställt och Stelpa verkade trivas riktigt bra! Hon va också otroligt duktig och vilken tölt hon fick mellan varven! Gosh!! Den var flott! Och en fin stadig "grund" (ganska låg) form underhela passet tyckte jag. Man verkligen såg hur hela hästen jobbade men samtidigt väldigt avslappnat och ledigt. Riktigt trevligt helt enkelt! Hon till och med travade i form! Och Galoppen satt som en smäck! Inga problem.

Ja. Annars så fick hästarna nya fötter idag. Inte nya skor för dom gamla var inte så slitna men en pedikyr blev det. :) Och... Ja... Jag brottades faktist med 25 kg foder i en påse. Jag tror dock inte att det var 25 kg för den var huur tung som hälst!! Jag har bärt 25 kg jord i påsar och foder förut ända hem ifrån och ut till stallet och det var inte så tungt men den här! Phhuu... Den var tung.. Den stod på golvet och jag skulle ta upp den och lägga den i en tunna men jag fick inte tag i den och jag orkade knappt lyfta den.
Hm.. Den vägde sääkert mer..!

(lite uttjatade bilder kanske men har inga som jag inte visat tidigare..)








Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Linda

Underbart :D! Gud vad fint han går Atli i tölten där! Skulle vara så roligt om sambo kunde ta bilder nått i helgen, fast Fifa tappar energi när någon fotar, hon focuserar så mycket på dom som står bredvid, och jag kan inte riktigt heller focusera på ridningen när nån tittar på ^^

2012-03-10 @ 19:43:16
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0