2012-03-12 @ 22:02:32

Nu har en del kommit

Hallå!
Ja idag var jag och hämtade nosgrimman (bettet hade inte kommit än) på Agersta! Så fin, så fin! Hade dock inte räknat med att den skulle vara rundsydd och att den skulle ha mässing spännen.... Men, men hade pappa med mig så sa bara "Men då MÅSTE jag ju ha ett rundsydd huvudlag också!" och det fick jag men tyvärr så hade alla panband... Men men får klippa bort det.
Sen gjorde jag en miss också... Jag stod och höll i två st nackstycken och den ena var tjockare än den andra men jag tänkte inte mycket mer på det utan mer på vad dom kostade. Och dom kostade lika mycket. Så då tar jag det som hade fulast panband så jag skulle slippa skänna skuld för att jag klipper bort ett fint panband.
Så kommer jag hem och ska visa nosgrimman för mamma och ser då att den har mässing spännen och tänker: "Åhnej! Nackstycket har säkert silver spännen!"
Så rusar för att kolla det och det hade den inte. Det var mässing spännen på den också! (både lättad och arg eftersom jag inte vill ha mässingspännen....) Men då ser jag att huvudlaget är tjockare än nosgrimman!! Åhnej!! Inte bra... Det kommer inte bli så snyggt... #DJUPSUCK..
Varför tog jag inte den smalare för? Den va ju snyggare.
Jo, jag tog inte den för att den hade snyggt panband som jag inte ville förstöra... Dumma, Dumma mig...!
Gud så KORKAT!!

Aja.. Får hoppas att det inte syns så mycket. Ni ska få se bilder imorgon. Nu får ni nöja er med lite fler bilder från igår :)













Och några före efter bilder på när vi klippt dom:

Före:


Efter:


Före:


Efter:


Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Tessan

sååja, nu kommer tölten mer o mer.. Snart när han kan kombinera steget, takten och formen så kommer han bli sååå fin :D :D är så kul o följa!

2012-03-12 @ 22:17:52
URL: http://thereseflodin.blogg.se/
Postat av: Emma Gustafsson

Svar: Oj, haha! Har en nosgrimma till varje träns och har 5-6 träns :) har 2-3 engelska med aachennosrem, en vanlig engelsk till stångbettet och 2 remontnosgrimmor :) gillar att växla, byter ofta bett och nosgrimmor ;)

2012-03-13 @ 13:38:13
URL: http://freyfaxi.blogg.se/
Postat av: Linda

Han ser jätte trevlig ut :D!! Äsch det blir nog bra med nosgrimman ska du se, ska bli kul med bilder.

2012-03-13 @ 15:46:19
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0