2012-03-21 @ 12:20:00

Ponnyakuten

Jag vet att det är många som kollar på ponnyakuten inklusive mig. Men jag tycker inte att den här sesongen är nå bra. Inte alls bra faktiskt. Det känns som om problemen inte riktigt finns... (undantag för vissa) Men för det mästa så tycker jag att allt bara funkar och det är som ett vanligt ridläger.
Shirin tex. hon verkade inte ett dugg rädd för att hoppa efter första gången med coachen. Visst det är bra men var hon verkligen rädd för att hoppa från början? Om man kollar på hennes uttagnings scener så ser det mer ut som om hästen vägrar än var det är hon som stoppar hästen.. Och nu känns det lite som om hon bara inte kan kontrolera sin häst.
Sen Ida med sin häst. Är det ett problem? Att man inte kan rida in sin häst? Det kan man väl ta hjälp av vilken tränare som helst? Eller? Visst dom kanske tog med henne för att få in något nytt men det var ingen vidare förnyning direkt.
Och sen Johannes. Har inte han bara en för stor häst helt enkelt?

Jag har inte kollat på sesong två men 1:an var inte heller så så att alla hade ett problem. Hon som var dressyr inriktad hade lika gärna kunna göra den där miljö träningen hemma och han med cremello hästen var ju inte speciellt rädd för saker eller människor..

Men på något vis tyckte jag ändå att 1:a sesongen var bättre än den som är nu.



Vad tycker du? Har jag fel? Är jag elak? Håller du med? Kollar du äns?

Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Linda

Sv: Tänk vad jag håller med dig! Jag har själv funderat på detta, snälla ge plats åt en person som har problem med sin ponny istället för att ta in en att rida in? Why liksom? Och Shirin, men hoppa inte då om du är rädd, varför?? Behövs verkligen Tobbe Larsson och andra proffs för det egentligen? Och Johannes har helt klart för stor häst. Och Musse, ja men please jag tycker det är fusk att ta in ridskolehäst och förstör han lektionerna och inte passar som ridskolehäst pga hoppningen så sälj han till en som vill skrutta i skogen!



Jag blev så förbannad att inte islänningen kom med som ville rulla sig :P Det var väl ett litet "roligt" problem, haft samma med Fifa och det tränades bort snabbt, men ändå. Känns dessutom som om det bara är rika barn som får komma dit??

2012-03-22 @ 23:36:48
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0