2012-03-26 @ 20:52:28

Ridlektion

Hej!
Ja, vårat internet hemma är lite mysko så det är därför jag varit lite seg med uppdatering osv.
I alla fall så igår var jag ut till stallet med mamma och lillasyster. Jag hade tänkt göra så att lillasyster skulle få rida lite först och sen skulle jag bara jobba lite i skritt. Men när jag stod där och hade lektion för lillasyster i solen så fick jag så ont i huvudet så det kändes inte som någon bra ide att hoppa upp och rida. Så det blev bara lillasyster som red, men det gick bra.
Hon fick träna lite på att gå över ett litet hinder och det tog ett tag för Stelpa innan hon började taxera rätt. Haha, lilla gummsan behöver nog träna lite på det...
Sen tränade jag lite på trixen jag tränade på dagen innan och hon kom faktiskt ihåg allt. Hon var jätte duktig.
Sen har jag ju provat massa av de nya grejerna. Lonerglinan var ganska tung men fungerade, grimskaftet fungerade men kommer nog bli smutsigt snabb och godiset fungerade (inte så oväntat). Hjälmen får jag testa imorron men jag hoppas att den också ska fungera, tror den gör det, den var ju skön och så när jag provade den i affären.
Men nu har jag franska att plugga så måste sluta skriva. Avslutar med en liten bild på Stelpa, lillasyster och det nya grimskaftet i hagen igår. Lillasyster ser visst inte så glad ut men det var bara just på bilden :P
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0