2012-03-31 @ 12:00:00

Tävlins poäng!

Vad är era högsta tävlingspoäng i respektive gångart?
Ja den frågan fick vi för ett tag sen och jag svarade lite snabbt på den men tänkte att jag kan ju svara lite "mer".
Och ja med nuvarande hästarna, Stelpa och Atli, så har vi ju inte tävlat speciellt mycket alls. I februari? var jag och Jossan på en tränings tävling tillsammans. Då skulle Jossan visa trav och jag tölt. Atli tyckte det var jätte kul att springa med många hästar så han galopperade, men Jossan ville ju bara att han skulle ha kul så det fick vara så den gången. Och kul tyckte han nog det var. Stelpa töltade på hon men tyckte nog det var riktigt jobbigt. I alla fall så på den tävlingen så kom jag 3:a av 6 startande.
Sen har jag varit på en geadingakeppni-tävling med Stelpa. Då visar man alla gångarter och Stelpa komma 2:a, dock så var vi bara 3 startande i den klassen. Där får man poäng från 5 till 10 och Stelpas total poäng låg på något runt 7 tror jag.
Sen har ju Jossan tävlat en hel del med sin förra häst Kraflar så här kommer deras poäng.
Valfritt tempo tölt: 6.0
Trav: 5.5
Skritt: 6.5
Galopp: 5.5
Ökad tölt: 5.5
Kort tölt: 5.0
Tölt på lösa tyglar: 5.5
Alla tävlingsekipagen:
Jag och Stelpa
Jossan och Atli
Jossan och Kraflar
Kram Julia och Jossan

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0