2012-03-14 @ 20:28:32

Today

Tjenna!
Idag slutade jag tidigt och kom hem vid typ 4 och åt mellan mål. Det var soligt ute men blåste kallt som sjutton men jag ville ut till Atli iaf så det var bara att klä på sig. Tog och borstade honom ordentligt idag (igen) och tog bort massor av hår! Skön för honom men mina nya ridbyxor fick lida.... Haha! Borstade honom i över en timma och sen sadlade jag och så där. Sänkte grimman ett hål och då blev det mycket bättre.
Vad tränade jag på då? Jo, det fick bli lite tölt i båda varven. Det märks att han har ått dom rätta musklerna för att tölta för nu försöker han bara springa ifrån mig hela tiden.. Fast det är lite roligt att han bjuder för det går att tölta ganska fort nu (inte ens mellan tempo men..) och han är fortfarande ganska taktren men han tappar takten oftare i högre tempo så vi får fortsätta träna takten i korttempo. Positivt är att han börjar bli mer passtaktig än travtaktig iaf så han har börjat tänka rätt iaf :) Sen blev det lite träning på samling och att inte bara springa i galoppen. Även galoppfattningar litegrann. Och lite trav också med fokus på att släppa i vänster tygel.

Blir mer och mer orolig för det där med att han blir stum i vänster tygel. Det är säkert något med munnen.. Ska vänta tills jag får det nya bettet (som inte borde vara så långt borta) och se om det blir bättre annars så får jag ta ut en tandläkare elle något.

Lortgrisarna från igår (därför blev det grov borstning igen)










Kram! Jossan


Kommentarer:
Postat av: Linda

Det spelar ingen roll hur skitiga dom är, dom är så grymt fina! Är lite smått förälskad i era två hästar.

2012-03-15 @ 11:21:16
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Linda

Du har fått ett mail av mig :)

2012-03-15 @ 15:06:25
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0