2012-03-24 @ 21:00:00

Trix!

Hej!
Ja, jag måste ju skriva lite om vad vi gjort i stallet idag inte bara vad jag köpt...
Jo det blev lite markarbete, eller trix-träning. När jag gick ut så fattade Stelpa inte alls att hon skulle lyfta på benet när jag petade på det med spöt, men efter lite övertalning så gjorde hon det en gång, då öste jag godis över henne och efter det så visste hon precis vad hon skulle göra. Det var jätte kul att se hur snabbt hon lärde sig och hur kul hon tyckte det var att göra rätt.
Sen gjorde vi lite allmänna ledarkskaps övningar och markarbete. Sen tränade vi på att buga. Och ja, Stelpa har lite för bra balans för sånt och är lite för vig. Hästen kan utan problem gå på tre ben... Men till slut gick det två gånger, då fick hon massa godis och sen släppte vi ut henne.
Hennes sår ser torrare ut idag oc har redan börjat läka. Det är nog salvan som har hjälpt till. Silversalva, mirakelsalva på riktigt :D
Annars så har vi tränat Atlis IQ med hjälp av en dörröppning och ett grimmskaft. Haha, ganska roligt att se hur han på olika sätt tog sig förbi det... :P
Lite bilder på Atli när jag tränar honom på ett av hans trix, att flemma på kommando ;)
Kram Julia

Kommentarer:
Postat av: Linda

Hehe går det bra med trixet? Tror jag ska försöka träna in nått nytt med Fifa med, kanske det dur gör :)



Sv: Hehe ne hon är faktiskt mindre än Svala men det är inget man ser med ögat, visst ser man att Svala är bra mycket kraftigare men på höjden måste man nog mäta för att se skillnad med ögat.

2012-03-25 @ 19:17:17
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0