2012-03-11 @ 20:19:10

Tröttisar...

Hej!
Idag blev det en kortis ut till stallet och longera lite och lite horsemanship. Det blev bootsen på idag och mest trav träning.
Tog ett tag att borsta smutsgrisen som var helt grå på ena sidan, nackdelen med vita hästar. Sen låg Stelpa och Solbelsa ner inne i lösdriften och sov när jag kom och Atli stod och vaktade. Så söta. Jag ville inte väcka de engentligen men när jag bytt om så hade alla vaknat och gått ut.
Stelpa var lite seg och otaktig i början, men efter lite uppvärmning så blev det mycket bättre. Hon travade riktigt fint bitvis och hon har liksom lite naturlig form i traven. Dock så blir det lätt att hon hänger sig utåt, jag vet inte om det är för att jag kör med bara grimma eller om det är obalans.
Jag ska nog prova med bett nästa gång och se om hon blir känsligare då. Men om det är obalans och hon behöver stöd så kan ju grimman vara bra, annars så blir det väldigt mycket drag i munnen.
Sen körde vi lite horsemanship-övningar eller vad man ska säga. Tränade lite skänkelvikning från marken, det var hon jätte duktig på jämfört med andra gånger då hon inte riktigt fattat alls. Sen flyttade vi rumpan lite och åt ena hållet så var hon lite sur och sparkade med bakbenet men sen skötte hon sig. Sen körde vi lite "följa-efter-övningar", hon får långt grimskaft och så följer hon efter mig i skritt och trav utan att jag behöver ta i henne, och så stannar och svänger lite. Det är hon väldigt duktig på tycker jag, speciellt att korta skritten. Hon ser så rolig ut, precis som om hon tänker, "varför smyger vi matte?". Haha ja, är så nöjd med henne idag :D även fast det inte var så krävande grejer vi gjorde...
Ja, tröttisarna när jag kom. Så söta :P
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0