2012-03-28 @ 23:18:14

Yes! :D

Hallå på er!

Har hållit på med ETT matte-tal i typ 3 timmar sammanlagt idag och nu har jag precis löst det! YES!!! :D Snacka om att jag e nöjd med mig själv nu! Jag är så jävla smart! (Just kidding)

Vi har fått ett "utställ-bart" staket till ridbanan i helgen och de använde vi idag :) Gick såå mycket bättre med det! Man slipper hålla på och parera för att hästen inte ska smita ut med bogen på ena långsidan hela tiden. Suuper skönt!
Atli gick jätte bra idag! Han verkar tycka om bettet iaf! Vilket också är jätte skönt!
Han nickade faktst ner lite granna i tölten och höll en jätte fin takt idag! Det märktes dock att han blev trött väldigt fort eftersom banan vår fortfarande e ganska tung och har inte siktigt "satt" sig. (Den är hyfsat ny och inte jätte mycket riden på.)
Efter vi hade töltat lite Atli och jag så travade vi lite och det gick också bra. Inte riktigt lika bra som när vi va hos Peter, den traven var Underbar! Men den va bra :)

Julia ska ju rida lite som om hon e "full". Alltså mycket svängar och serpentiner så fort Stelpa snänner sig och börjar grisepassa. Jag har märkt en stor skillnad på Stelpas tölt bara på dom få gånger vi ridit till sammans nu sen träningen med Peter. Men Julia är inte helt nöjd så jag bestämde att vi skulle byta häst så att hon skulle få se hur fin och hur mycket bättre Stelpa blivit och känna att det inte är en dans på rosor att rida Atli heller!
Först vill jag bara säga att i ridningen på dom två hästarna så olika som dom kan bli! Men jag tyckte att det va kul att byta och hitta knapparna på Stelpa! (Vilket jag inte gjorde på engång och jag lyckades inte "trycka på dom" ordentligt men nästan iaf!)
Så vi red lite granna på varandras hästar ett tag och hon cochade mig på Stelpa och jag cochade henne på Atli. Gick riktigt bra för oss båda tycker jag!

Sen bytte vi tillbaka för jag ville testa om Atli kunde galoppera på banan. Vilket han nästan kunde.. Haha! Min lilla syster bestämde sig för att ha "lektion" för oss också så vi fick träna på att gå över en kavalettirbom som låg på koner ca 10 cm ifrån marken och Atli klarade inte att gå över den många ggr... Den latmasken... Det gick inte alls i trav han klarade bara att gå över den utan att ha ner den en gång! I skritt så klarade han det fint och i galopp klarade han det iaf hälften av gångerna! Typ...
Stelpa klarade att gå över den typ varenda gång och hon var jätte duktig och fick till jätte fin trav i slutet och till och med galopp på banan! Duktiga tjejer!! :)

Avslutningsvis så tränade jag Atli på att snurra i stallet innan vi släpte ut dom. Det gick jätte bra! och Julia tränade lite på sin hälsning/spanska skritt. :)


Den här mindre smarta pållen rymde idag.. Gick typ över Julia och sprang ut drog några bock språng på banan sen in i stallet och röjde totalt! Hon hade sönder två plankor till lösdrifts staketet innan vi fick tag på henne och fick ut henne i hagen... Då vart jag arg kan jag säga...

Kram! Jossan

Ps. Förlåt för den långa texten men det bara flödade med ord idag!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0