2012-05-17 @ 21:43:06

Byta häst

Hallå!
Idag böt jag och Julia hästar :) Jag blev trött på min pålle eftersom jag inte tycker att något funkar så vi böt. Va jätte skönt att sitta på Stelpa som man inte behövde driva så mycket och inte hålla emot heller. Det var "bara" att styra lite så gick hon i ren tölt :D Helt underbart!
Vi red mycket på banan men sen skulle jag testa lite galoppfattningar på henne och då red vi ut en liten kortis på vägen. Fick till två stycken höger galopper så jag var nöjd med henne :)
Jag tror Julia sagt det innan men hon e lite "döv" för spöt så det tränade vi på och jag tyckte att jag fick bra resktioner ifrån henne efter ett tag.
Sen märkte jag en sak som jag aldrig kännt på någon annan häst förut. Det var att på banan när man la till spöt så löft baken snarare än att hon satte den in under sig. Jag tyckte det var jätte roligt eftersom jag aldrig kännt något liknande men det kanske inte är så bra efter som hon verkligen hamnar på framdelen då.. Men istället använde jag rösten gick bättre. Då gick det framåt.

Nej det var jätte kul att rida Stelpa och skönt med lite omväxling faktiskt.

Julia kunde deffinitivt rida min häst bättre än vad jag kan... Tycker jag iaf. ;)
Det blev lite travtaktigt ibland men det såg ut som om han gick mycket bättre med henne än det känndes med mig. (fattar man?)

Julia var iaf överlycklig över att få trava och galoppera på min polla så jag tror vi båda njöt av den andres häst ;)

Som sagt skönt med omväxlig!

(vi har just nu bildbrist... så ni får lite blandade bilder som jag inte tror vi har visat :) )



Och avslutar med dom sötaste och vackraste bilderna jag tagit i mitt liv:

En bild säger tusen ord eller vad säger ni? :)

Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: My

min häst "lyfter" också rumpan när man andvänder spöt på baken, så andvänder också mera rösten och lite spöt framför bakbenet på magen:P

2012-05-18 @ 20:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0