2012-05-01 @ 22:30:23

Dagens!

Hallå!
Idag gick det riktigt bra på Atli!
Jag började med att flytta för båda skänklarna och så att han skulle bli lite allert på dom och lyssna ordentligt så jag sliöpper slita som ett djur utan reaktion.... Det gick iaf bra. Han lyssnade fint, så jag provade lite tölt. Och han gick jätte bra! Han gick jätte fint i form och var nästan helt taktren! Det var bara ibland som jag tappade baken och han blev travtaktig.
Gud så skönt det var! Åh! Vilken lättnad! Jag kanske kan det här ändå!
Sen körde jag en bit trav och då tyckte jag han bar sig jätte fint själv och hade med sig rumpan hela tiden. Och lika så i galoppen. Den kanske blev något flack ibland men men. Jag hade honom iaf på baken när jag skulle sakta ner honom! Haha! Jag lovar att om vi hade haft lösare material på backen så hade vi gjort ett "western-stopp"! Jisses vad han satte sig på baken! Vi stutsade två steg och sen ner till skritt nästan på engång! Haha! Det var riktigt häftigt ärligt talat! Och han gör bara så när han har med sig rumpan i galoppen. Så det var en bra bekräftelse på att han hade rumpan med sig! :)
Blev en något lång runda idag.. Tror vi var ute i närmare 2 timmar! "/ Jaja.. Vi skrittade jätte mycket också så det kan va därför det tog lite extra lång tid.
Härlig runda var det iaf!

Julia tränade mycket på tölten och traven. Jag vet inte exakt hur hon tyckte att det gick. Ibland var hon nöjd och ibland inte så. Ja. Hon får skriva själv :)

Kram! Jossan

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0