2012-05-22 @ 22:27:34

Hamnat i en svacka??

Hej!
Ja idag var det ju som sagt lektion som gällde. Det gick sådär, eller nej, det gick faktiskt inte alls bra. Kändes det som då i alla fall, ett tag där var jag färdig att hoppa av bara för att inget fungerade.
Jag fattar inte vad det är med hästen, de senaste dagarna har hon släpat sig fram i tölten och knappt orkat lyfta på benen har det känts som. Men idag var det enda hon gjorde att springa ifrån mig, hon skulle bara springa på i nån grisepass. För det var verkligen mer pass än tölt tyckte jag.
Traven var bland det värsta som jag någonsin ridit på den hästen faktiskt. Det var minimaliska, kort och stela steg och mest grisepass och det gick nästan framåt... Blev något steg ordentlig trav men långt ifrån vad hon kan. Galoppen vet jag inte riktigt, vi galopperade inte så mycket och banan är lite för liten för att Stelpa ska kunna ta svängarna i galopp. Men det struntar hon fullständigt i, så länge vi bara nästan går omkull så är det väl lungt??

Åhh jag orkar inte ens försöka jag heller. Det känns som om det inte är nånting som passar min häst just nu. Sadeln glider åt alla håll och kanter och betten åker bara genom munnen... Nej inte riktigt men nosgrimman verkar inte fungera för hon bara gapar och bettet sitter halvt i munnen bara... Lånade Jossans bett idag, vet inte riktigt vad Stelpa verkade tycka om det, jag var så upptagen med allt annat så hann inte ens tänka på det. Men på torsdag så ska jag använda mitt bett med parerstänger och se om det kanske håller sig i munnen på henne.

Imorgon får hon en vila, det kan nog vara bra för oss båda två men det har ju inte varit hårdträning percis. Sara tyckte i alla fall att jag skulle bli lite hårdare på henne och träna tölten mycket på volter och hålla henne ställd hela tiden. Så lite och göra har vi ju, ska bara hitta orken också.

Nu till det roliga, jag har precis anmält mig till Lag-SM kvalet! Vi blev ett lag tillslut ;) Just nu är jag lite för sur för att tagga men jag tror det kommer bli kul ändå när jag och Stelpa kommer ur den här svackan eller vad vi nu hamnat i, för stor utrustning kanske...
Det gick jätte bra för Jossan och Atli verkade det som i alla fall. Ni får säkert ett mer detaljerat inlägg om det men kan säga att det blev en hel del fina bilder på honom. Stelpa vet jag inte, vi får se.
Här hade hon i alla fall trav!
Kram Julia

Kommentarer:
Postat av: Clara

usch ja, såna dagar har jag varje vecka haha! Men prova rida bettlöst kanske? och själv använder jag svnaskappa för att sadeln ska hålla sig någorlunda på plats, inte det roligaste eller bästa alternativet kanske, men att köpa en ny sadel har jag då itne råd med!

2012-05-22 @ 22:48:12
URL: http://tvistirni.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0