2012-05-16 @ 08:03:53

Liten uteritt vart det...

Hej!
Ja jag hann inte blogga igår men nu kommer ett inlägg ;)
Som ni kanske vet så var ju Jossan på körskola igår och de kom hem när jag åket, strax innan 9 alltså. Men jag red ut en sväng med Jossan mamma istället. Jag tränade lite på nertagningar eftersom vi måste träna på det tills Lag-SM. Det gick väl sådär, Stelpa var inte riktigt så lyhörd som jag hade velat men ganska bra gick det ändå. Fast det är en del kvar att träna ;)
Tölten tyckte jag gick riktigt bra, hon töltade på som en liten klocka där och jag behövde inte svänga allt för mycket. Traven var helt okej, hon var lite övertaggad så det gick lite fort ibland men det märks att hon inte har lika svårt för den längre. Visst den är ostadig och det är svårt att ha ordentlig tygelkontakt men den är bra mycket bättre än förut.
Senast jag red på banan så kunde jag till och med göra en normalstor volt i trav :D Detta hade ju inte imponerat alls på mig för fyra år sen, då var det väl självklart att hästen kunde trava på volt. Men efter att fått rida fler och fler unghästar och speciellt Stelpa så är det inte längre en självklarhet, mer som en bonus om det fungerar. Men jag vill ju få det till en självklarhet med Stelpa, att hon alltid ska kunna trava på en volt. Men än så länge känns det som ett bonus :P
Stelpa i trav för ett halvår sen, en väldigt kort och stötig trav...
Stelpa i trav nu, den ska fortfarande bli ännu bättre men den har redan blivit lite bättre ;) Huvet har kommit ner lite :P Fast tro inte att hon går så på heltid nu heller men det har blivit mer i alla fall ;)
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0