2012-05-14 @ 12:59:00

Min sits..

Nu har jag tänkt att visa er min sits under åren :)  (Blir bara 2 år tillbaka i tiden typ men har inte blder från innan.)
Det kommer också bli en liten bild bomb på min förra häst, Kraflar, eftersom det är tävlings bilder jag tagit ut :)

Jag kan ju säga på engång att ni faktiskt sett den fin slipade sitsen gämfört med hur jag satt förut ;)

Här är i början på 2010, Gladurs lätta tävling:

Blicken på hästens framben och kutryggigare än så där vet jag inte om det går att sitta...! Tur var det att man hade en duktig häst.. ;) (mellantemop tölt på hästen- gick till B-finnal)
 
Från samma tävling:

(också mellantempo tölt- gick till B-finnal)

Hösten 2010 på Jarnhesturs KM:

Här har hälarna kommit ner lite gran iaf. ;) (Mellantempo - Blev 2 i tölten och 3 i 4-gången)

Fran sama tävling:

Ni ser ju hur jag sitter! Ojojoj... Men hälarna e faktiskt bättre ;)

Våren 2011 på Mökkurs påsktävling:

Ja.. Här hur huvudet blivit ännu värre. Omöjligt nog. (Formen på hästen satt dock bättre än alldrig förr! Mellantempo tölt- 3:de placering)

Från samma tävling: (Bara för att Kraflar gick så fint!)


Vår/Sommar 2011 på Gydas vår tävling:

Ojojoj.. Ja.. Så här såg jag ut i traven..

Från samma tävling:

(ökattempo tölt - Fick nog en 2:a eller 3:de placering)

Från samma tävling:


Sommaren 2011 på Nattfaris och Freyfaxis UM:

Nu börjar blicken komma upp allt mer. Anledning: Jag har börjat kika lite lätt på om jag ska skaffa ny häst.
(Blev ingen finnal i 4-gången men jag blev andra bästa ungdom i T5 som jag aldrig hade tävlat eller ens tränat på förut!) ((T5= tempo växlingar))

Sen sommar 2011 på Gydas höst tävling:

Vid det här laget har jag varit och kollat på Atli och blivit förälskad! Nu har jag också gett mig sjutton på att jag ska sitta rakt i ryggen och jag måste säga att det blivit en förbättring! Blicken är fortfarande nere men inte riktigt lika mycket som förut och ryggen Har rätat på sig en aning. ;)
(tror detta faktiskt är kort/ arbetstempo tölt - Fick nog en 3:de placering och en 4:de eller 5:e placering denna gång)

Från samma tävling:

Jag sitter fatiskt bättre här med! :O

Från samma tävling:

Nu e blicken uppe också! ;)
(ökattempo tölt)

2012 i Januari:

Överdelen av min kropp är iaf bättre!

2012 i Mars:


2012 i April


2012 i maj:


Bättre är den allt ;)

Sammanfattning:
För ca ett år sedan:


Till idag:


Ganska stor förändring ändå ;)

Kram! Jossan


Kommentarer:
Postat av: Clara

haha jodå! enorm förändring tycker jag! Själv sitter jag också och kikar på frambenen, fast tror att jag lyckas sitta rätt rakryggad ändå... på något sätt!

2012-05-14 @ 16:17:54
URL: http://tvistirni.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0