2012-05-29 @ 22:26:14

Tråkigt att blogga från iPaden men måste plugga...

Hallå!
Ja, som
Rubriken säger så blir det bara ett inlägg från iPaden idag eftersom jag måste plugga lite..

Iaf så ångrar jag inte en sekund att jag red Atli igår!! Han är helt underbar just nu alltså!! :O
Han bara töltar på som om han aldrig gjort annat!! Åh det är såå härligt! Jag kan verkligen njuta av min häst nu!
Däremot så har traven och galoppen bleknat lite känns det som. Båda är bättre än förut eftersom jag börjar få kläm på att få med baken i alla gångarten nu men varken galoppen eller traven är så häftiga som tölten!
Traven är det lite si och så med. Han tar gärna galoppen i traven och jag vet att det inte är för att han inte orkar trava längre utan han vill helt enkelt häldre galoppera. Det var samma sak när han inte kunde tölta såhär bra.

Vet inte riktigt vad jag sk göra åt det.. Jag kan ju köra mitt trick men jag vet inte jag har ingen lust att göra det.. Får se vad jag hittar på.
Han gör det nämligen bara när vi rider ut. På banan är traven hur stark dom helst och han lägger aldrig in galoppen..

Jag ångrar inte att jag red idag heller för den delen ;) Vi börjar till och med kunna öka lite så vi nästan går i mellan tempo tölt :D Det är as häftigt faktist!
Galoppen var också riktigt häftig idag! Ha. Var sjukt rest och arbetade jätte mycket med baken och lyfte jätte mycket fram! Det är så härligt!! Jag vill tävla imorgon och visa upp min fina häst!! Haha :P

Och ja, nu har jag anmält mig till min tredje riktiga tävling på Atli :) det blev Upplands Mästerskapen och V5 som jag ska tävla :) det känns mycket bättre än att tävla tölt.
Även fast han orkar mer ren tölt nu och går finare så vill jag inte pressa honom till det på tävlingsbanan. Blir roligare för mig om jag känner att jag vill tävla och inte får ångest för att jag gör det ;)

Självklart så går vi in även denna gång för att ha roligt! Om något inte sitter så får det vara så. Och så enkelt är det :)

Måste bara lägga till att han till och med valde tölten själv idag!?!? Jag skulle bara höra en halv halt för att jag skulle sen ta galopp efter lite samling men då bara gick han fram i tölt i en härlig lång och låg form och var otroligt avslappnad i tölten! Det var också riktigt kul!! :D

Oj! Höll på att glömma! Jag har köpt ett pannband och ett bett också till Atli :) det blev ett helt vanligt rakt bett med lösa ringar även på detta eftersom det inte fanns med fasta som jag egentligen ville ha ;) men det blev det :) vet inte riktigt till vilket träns jag ska ha pannbandet till.. Det passar inte så bra till någon utav mina nosgrimmor.. Jag får ta och låna Julias släta achen-nosgrimma om jag vill ha det pannbandet på en tävling någon gång ;)

Pannbandet är "rundflätat" och enkelt i svart läder. Jag skulle vilja köpa ett svarovski pannband från Hööks men det kostade ju typ 700 kr och det känns inte som om det är värt det för ett litet pannband liksom... :(

Va tycker ni? Funkar det här? :)

HISS ELLER DISS?

Kram! Jossan


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0