2012-05-12 @ 23:01:27

Hunnit med mycket! :D

Hej!

Ja idag så var vi ju först och handlade. Vi tänkte kolla på piké-tröjor men det fanns inga som vi riktigt gillade. Jossan ville ju ha en röd men det fanns inte alls förutom en väldigt fyrkantig. Jag hittade faktiskt en lila men den var lite för mycket för att ha och rida i. Sen kollade vi även på skor, alltid lika kul, och lite andra sommar kläder. Blev inget i klädväg, men Jossan köpte ett par jätte söta sommar skor ;)



På vägen hem så haglade det ordentligt, men det blev faktiskt uppehåll när vi gick ut. Vi började rida lite på banan och det gick kanonbra för båda två. Atli töltade på som en gud, i form och allt. Stelpa var mycket piggare, inte alls slö som hon var sist jag red henne. Så jag var nöjd med henne, hon töltade bra. Sen gick det ännu bättre när vi kom ut på vägen. Så nu känner jag att Stelpa är tillbaka, med hjälp av lite extra havre. Men nu börjar gräset komma så vi får ta och hålla koll!
Sen gick vi ut på vägen för att rida en runda och då börjar det självklart regna... Men det var bara en skur i alla fall. Vi tog rundan som går förbi en liten strand. Där stannade vi och lät hästarna bada benen lite. Stelpa verkade gilla det och hade nästan vatten till magen. Atli gick också ut en bra bit och stod och plaskade.




När vi var nästan hemma så skulle Jossan tölta lite på Atli men det gick inte alls sa Atli. Medan hon försökte få en bra sista tölt så gick jag in och stretchade Stelpa. Jossan fick i alla fall ett bra avslut på ridpasset.

Sen så skulle jag göra nya toffsar i Stelpas man och mitt i alltihopa så kom släpet. Ahhh! Min egna transport! Love it! Stelpa verkade också gillade den, kollade igenom den ordentligt.

Sen sopade vi igenom stallet lite extra och fixade så det skulle gå snabbt och smidigt imorron. Jag fick sova över en natt till hos Jossan men imorron blir det allt att få upp lite tidigare ;)
Lite andra bilder från dagen:
Varit lite med hunden har vi också hunnit ;)

Atli har kommit med en ny design på vojlokar och schabrack...

Gose-hästar :P


Kram Julia och Jossan

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0