2012-05-13 @ 22:36:50

Lag träning med tröttis hästen :P

Hej!

Ja idag var det ju Lag-SM träning. Haha, har haft så mycket att göra senaste veckan att jag inte hunnit tagga men det var jätte kul i alla fall ;)
Blev ganska stressad när vi skulle iväg men jag som alltid räknar med att allt ska ta hur lång tid som helst, jag kom förtidigt i alla fall. Men inte så extremt som vanligt faktiskt. Vi var inte ens först! Okej dom som var först körde några meter framför oss men men :P

Aja, Stelpa var otroligt lugn. Bara stod där i transporten och musade på sitt hö. Hon verkar gilla transporten ;D Efter ett tag blev det i alla fall dags att lasta ur. Kunde binda upp Stelpa vi transporten och allt utan att hon brydde sig (inte för att det brukar vara ett problem men jag har inte gjort det förut...). Red fram lite och sen var det dags för flagglopp.
Jag som hade bestämt mig innan för att jag inte ville köra det på tävlingen sen eftersom jag var säker på att det skulle gå åt skogen. Vi kör första vändan och sätter alla flaggor både dit och tillbaka. Haha, ja det var riktigt roligt. Mycket roligare än jag väntat mig. Fick köra endel gånger med Stelpa och för det mesta så satt nästan alla flaggor, inte för att det var jätte mycket tempo men det blev bättre ;) Jag var så stolt över Stelpa, hon skötte sig otroligt bra.

Sen skulle vi gå in på ovalbanan. Vi fick vänta ett tag för de tog töltgrenarna först. Känner inte för att köra npgon töltgren med Stelpa, det känns onödigt att tvinga henne tölta så långt när hon redan tycker det är väldigt jobbigt. Sen har vi andra hästar som är duktiga på det. I alla fall så skulle jag och Stelpa köra special fyrgången. Nästan som fyrgång men man bedöms på övergångarna också. Det gick väldigt bra, förutom att det blev fel galopp ganska mycket. Men det var för att det var höger varv, ska komma ihåg att ta vänster nästa gång.
Sen körde vi även ett litet vanligt fyrgångsprogram. Det gick riktigt bra förutom galoppen, men det var för att vi var tvungna att ta högergalopp och det var väldigt svårt.

När vi skulle lasta på hemvägen så fick Stelpa nått ryck och kastade sig åt bakåt/åt sidan. Men bara en gång, jag sa till henne och sen gick hon på. Knäpp häst, fattar inte varför hon gör så ibland. Verkligen verkar tycka transporten är jätte läskig och sen ändrar sig på två sekunder... :S

Men jag är i alla fall nöjd med dagen. Kommer få rida special fyrgången och antingen dressyren, flagloppet eller showen på tävligen. Vi får se, vi håller fortfarande på att fixa lite med det där men fyrgången är i alla fall säker så nu ska vi bara hem och träna ;)

Juste glömde ju berätta om alla tröttis hästar i hagen när jag kom på morgonen. Alla utom Blesa låg ner och sov. Atli och Solblesa helt på sidan och de andra lite halvt sovande. Stelpa hade då inte bråttom att resa sig upp. Fick sätta på grimman och muta med lite godis så reste hon på sig. Men man känner sig så taskig när man kommer och väcker dom, egentligen vill man bara lägga sig bervid dom och mysa men inte idag, idag hade vi för bråttom... Fast sen när jag red så var hon ju pigg.
Atli reagerade inte ens när jag gick med Stelpa så var tvungen att ropa på honom för att se om han levde. Det gjorde han ju, men så lite nyvaken ut :P
Ser ni Atli? Den gråa "högen" i ena hörnet ;)
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0