2012-05-02 @ 08:13:17

Vi höll bara nästan på att rida in i den...

Hej!
Ja igår så red vi ju en långrunda som vi aldrig ridit förut. Haha, när vi svängde så frågade jag Jossan:
"Brukar vi rida här?"
"Nej, vi har aldrig ridit här. Vi får se vart vi kommer.."
Haha, vi kom ju hem igen i alla fall men det blev lite längre än vi tänkt... Men det var jätte härligt väder och vi skrittade ganska mycket.
Just älgen skulle jag ju berätta om. Det var såhär. Jag skulle ta en högergalopp, och då var jag ju ganska koncentrerad på det. Och det blev en högergalopp men precis när jag ska sakta av så blir Stelpa rädd för något och kastar sig ut i skogen. Trodde seriöst hon skulle bryta benen när hon sprang ut i värsta stenröset. Men det gjorde hon inte utan vi kom ut på vägen igen och då hade Jossan som red en bit bakom oss kommit ikapp.
"Jag undrar vad hon blev rädd för." sa jag till Jossan.
"Ja inte jag heller. Konstigt att hon inte blev rädd för älgen."
"Vilken älg?"
"Såg du inte älgen?!"
"Nej, vilken älg?"
"Den sprang över vägen typ 50 meter framför er" (innan hon blev rädd, vi hade redan ridit förbi den då)
Haha, ja Jossan som skrittade minst 100 meter bakom mig så älgen springa över vägen, men både jag och hästen var tydligen för koncentrerade på galoppen för att se älgen 50 meter framför oss...
Resten av ridningen gick ganska bra i alla fall. Hon fick tölta ganska mycket men det gick mestadels bra. Traven gick hon faktiskt i form i några gånger :O Jippe!!!
Galoppen gick ju också bra, vi red inte in i några älgar. Fick både höger och vänster galopp några gånger ;)
Sen stretchade vi hästarna, det är så roligt för de är så viga :P
Fler bilder från tävligen och bilder från lektionen kommer. Vi får se när, jag kan inte få bilderna för än på fredag så vi får se hur många Jossan laddar upp tills dess ;)
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0