2012-11-27 @ 10:15:11

Det skär i hjärtat

Idag såg jag något som jag hade klarat mig utan att se.. Det skär i hjärtat på mig när jag ser det. Usch jag mår verkligen dåligt över det och det handlar om dessa jäkla pessoa bett!

Jag kanske sätter min fot i något dumt nu men jag hatar verkligen Pessoa-betten!
Hatar kanske ni tycket är ett stark ord men jag gör det! Det finns inget värre bett tycket jag! Det är det värsta bettet för att det finns så sjukt många som använder det av helt fel anledning och för att det finns såååå många som inte fattar vilka konsekvenser det kan bli av att använda det!!
Alla tycker att det ser så mycket snällare ut än alla bett med kedjor när det egentligen är sju resor värre!!

Jag kan bara säga en sak och jag kommer aldrig i mitt liv använda det bettet på någon av mina hästar! Varken framtida eller nu varande! Aldrig, aldrig, aldrig att jag sätter ett sånt bett i min hästs mun! Det kommer inte spela någon roll vad någon tränare säger, jag tänker aldrig använda det!

Men jag ska inte försök förbjuda andra att använda det. Gör det ni, men i mig skär det av bara tanken på det.

Och ja. Jag har testat att rida med det på en kompis's häst och man känner aldrig någon tygelkontakt. Hur ska man känna om hästen går i en ärlig form om man inte känner hästens mun? Jag kände aldrig om jag jag fick tygelkontakt eller inte vilket gjorde det jätte läskigt eftersom jag inte kände hur mycket jag tog i hästen!
Då skulle ju du kunna sitta och ta hur hårt som helst men du känner ingen skillnad. Det känns ju hur hemskt som helst!

Nej aldrig, ALDRIG att jag använder det bettet på min häst!

Jossan


Kommentarer:
Postat av: rebecca

Såg du det i verkligheten eller på youtube eller vadåå?

Vad tycker du om min nya enkla höst/vinter design? In och kommentera vad du tycker :D Kram!

2012-11-27 @ 20:58:22
URL: http://rebeccamj.bloggplatsen.se
Postat av: rebecca

Tack så mycket :D hihi, gjorde något bara lite snabbt men enkelt är alltid snyggast tycker jag!!

Okej då förstår jag! Inte kul att se sånt.. usch. Jag förstår dig verkligen.. Har tagit bort kommentaren. kram

2012-11-27 @ 21:31:19
URL: http://rebeccamj.bloggplatsen.se
Postat av: Alexandra

Samma här! , sätter bara in enka tränsbett ,, införskaffar ett isk.stångbett för längre fram om ens det:)

2012-11-29 @ 17:00:11
URL: http://www.alexandrawesters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0