2012-11-02 @ 19:27:00

Min absoluta favorit hingst!

Illingur frá Toftum

Denna hingsten är min absoluta favorit hingst! Topp stam, färgen, gången! Ja allt! Jag vet inte hur han är i psyket men han ser väldigt snäll ut! ;)
 
Exteriör
Huvud: 8.5
Hals, manke och bog: 8.0
Rygg o kors: 8.0
Proportioner: 8.5
Benkvalitet: 9.5
Benställning: 8.5
 
Hovar: 8.5
Man o Svans: 9.0
 
Tot. exteriör: 8.5
 
Ridegenskaper
Tölt: 8.5
Trav: 8.5
Pass: 9.5
Galopp: 9.0
Spirit: 9.5
Helhetsintryck: 8.5
Skritt: 8.0
 
Tot. rideg.8.88
 
Totalt: 8.73
 
Han ser ju otroligt snäll och söt ut!
 
Och sen när han rids så PANG!!! J*vlar viljen häst!!
 
Om jag skaffar ett sto någon dag så ska jag betecka med denna hingst! Eller så kan jag bara köpa en av komma av honom nästa gång jag köper häst! ;)
 
Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Jag kan intyga att han är lika snäll o. söt som han ser ut! Underbart psyke, så otroligt lugn. Som en gammvalack nästan lunkar han på bredvid en. Och i betäckningen är han lika snäll och charmig, "flirtar" med stona tills de är med honom, inte som vissa hingstar som knappt hälsar utan pang-bom-på liksom.


Jamen, UNDERBART psyke har han verkligen! :D

2012-11-02 @ 22:00:27
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Linda

Hehe han har jag faktiskt funderat lite på sj till Fifan ;) Men som sagt vi får se vilken herre det blir till våren

2012-11-03 @ 11:24:02
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Postat av: Emma G

Han har gett en del speciella avkommor... Som är otroligt instabila i psyket. Konstigt, då han verkar ha okej psyke. ;)

2012-11-04 @ 20:59:01
URL: http://freyfaxi.blogg.se
Postat av: Linda

Sv: Hehe ne jag gör ju inte det, jag sluta med massa stretch och massage i sensommaren då hon kändes så mjuk och fin överallt, men nu får jag nog börja med det igen :)

2012-11-06 @ 22:53:43
URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0