2012-11-23 @ 15:38:00

Min otroligt viga häst!

Ja, ända sedan Atli började använda bakbena så mycket som han gör nu så har han blivit otroligt mjuk i rumpan! Han var mjuk innan också men nu är det typ extremt! Kolla:
Om jag ska förklara bilden lite så har han alltså bakhoven bredvid och i samma höjd som frambenets "knä".
Och det ser kanske ut som jag drar jätte mycket men det gör jag verkligen inte! Det går typ inte att dra när man sitter sådär.
 
Jag hoppas bara att han inte kan bli typ överrörlig av att stretcha för mycket..
Ska i alla fall inte försöka tänja ännu mera nu utan nu kör vi på att kunna hålla den där possitionen (inte bli stelare) och inte mer än det.
 
Jossan
 
 

Kommentarer:
Postat av: Linda

Exakt så stretchar jag Fifa :) Hennes ben kan man dra hur långt som helst haha, både bak och fram.

Sv: Ja jag är förlovad ^^ Sedan nyår 2009 :)

2012-11-23 @ 17:46:15
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Postat av: rebecca

Ser bra ut!!:D

När jag stretchade min första häst så kom vi till och med förbi frambenet med bakhoven, och han blev inte överrörlig men men får vara försiktig :)

2012-11-23 @ 19:39:20
URL: http://rebeccamj.bloggplatsen.se
Postat av: Karin

Stretching är ju för det mesta väldigt bra, men har man en gång börjat strecha måste man ju fortsätta, annars kan de bli stela istället. Men kolla med en equiterapeut för att få de övningar som är bra för din häst... alla är ju olika och behöver olika! :)

2012-11-23 @ 21:33:20
URL: http://nupur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0