2012-11-22 @ 09:26:00

Min sadel

Jag måste bara få hissa min sadel! Undebaraste sadeln som finns! Riktigt skön att rida i och jag anser att det har hjälpt mig något med min stis också för även om jag sitter dåligt nu så satt jag ännu värre förut.... Jag satt riktigt illa i min gamla sadel. Man får i alla fall en korekt lodrät linje från höft till häl oh det finns ingen chans att du kan sitta i någon stolsits i den!
Dessutom så kan du rida hurlångt som helst i den utan att det blir obekvämt!
 
Nu är det så att min sadel glider lite... Men jag skyller inte det på sadeln utan på sadelgjorden och på Atlis mage... Den är en riktig kula nu.. Sen vet jag inte om jag skulle behöva skaffa ett nytt järn till den heller. En storlek större kanske inte skulle göra något.
Det är också bra med den! Man kan byta järn i den och det finns hela 6 storlekar att välja mellan!
 
Det är alltså en Eques Sella sadel som jag har och
 
en sånhär sadelgjord:
Och jag är rätt säker på att det är sadelgjorden som gör aå att sadeln glider. Så därför hoppas jag innerligt att jag kommer få en Eric le Trixerant gjord i julklapp!! Jag tror verkligen på att det är en bra gjord!
Dessutom så har en utav mina tränare en sådan gjord på en utav sina hästar och den var inte vältrimmad men sadeln låg perfekt ändå! 
Hoppas, hoppas, hoppas att jag får den!
Annars ska jag köpa den själv! Jag ska ha denna gjord!
 
Jossan

Kommentarer:
Postat av: rebecca

Den är super den sadelgjorden. Jag kan inte ens tänka mig någon annan nu när jag har denna.. Hästarna verkar också tycka om den, den fördelar trycket så bra. En häst som jag red förut tyckte inte om när jag spände sadelgjorden men när jag hade denna stod hon bara där!!

Och sadeln sitter där den sitter!! :)

2012-11-22 @ 13:09:02
URL: http://rebeccamj.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Hört mkt gott om den sadeln:)
Eric jorden är kanonbra, har en sådan till Fifan. Hoppas du får dig en sån ;)

2012-11-22 @ 16:17:59
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Postat av: rebecca

svar på kommentar:
Ja hoppas.. Tack!!

Ja jag tycker den är super i alla fall :D

2012-11-23 @ 10:41:47
URL: http://rebeccamj.bloggplatsen.se
Postat av: Stina

Jag har den där sadelgjorden till Alfadis och hon verkar hel nöjd med den! Jag själv tycker också att den är väldigt bra då den passar till nästan ALLA hästarna! Verklingen att rekommendera:D

2012-11-23 @ 23:13:26
URL: http://www.islandshesturinn.blogg.se
Postat av: malin

Den är kanon :)

2012-11-24 @ 17:38:21
URL: http://malinsjolander.com
Postat av: C

Jag har likadan sadel som du och jag fick byta koppjärn nyligen på grund av att sadeln inte hade samma läge som tidigare. Ska också köpa en ny gjord, tänker köpa Equesgjorden, den har jag hört mycket positivt om.

Svar: Ja jag har bytt koppjärn fram och tillbaka säkert 5 ggr på ett år men då är det ju skönt att det går i alla fall :) ja den ser ju också bra ut :)
Jossan

2012-11-26 @ 13:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0