2012-10-28 @ 14:09:27

Bra början!

Men dagen är inte slut än! Och tja.. Vi får se hur den slutar. Men att den ska sluta dåligt krävs det nog mycket för.

Red Atli på banan och vägen idag.
På banan tränade vi på våran hemläxa, öppnor och samling i skritt. Öppnorna gick bra stor förändring sen lektionen till och med. Mycket mer avslappnat nu!
Samlingen i skritten var däremot inte lika kul tyckte Atli.. Haha! Vi stod och hoppade på stället måånga gånger!!
Men fick till några steg framåt men ändå samlat iaf. På vägen gick det lite bättre!

Tölten var bra idag. Inte jätte wow men den vad bättre bra.
Körde en ökning och det gick jätte fint! Det är aldrig så att jag känner att han lyfter fram som han borde göra men det går iaf inte neråt heller. Och han tycker att det är så kul så då får det hå som det går.

Jag hade premiär i overallen idag... Kl 10 var det bara +2 i solen!! Hua! Nu är det banne mig vinter snart!
Men jag rider inte ens hälften så bra som jag annars gör i den så traven och galoppen var svårt att få till ordentligt från min sida.. Men jag fick till en del fina bitar iaf!

Och till går dagen då.
Igår red jag Stelpa och mamma Atli. Atli var pigg som satan och mamma var inte riktigt van vid det så det gick inte jätte bra för henne denna gång men men..
För mig och Stelpa gick det bra! Stor förändring sen förra gången!
Nu kunde jag få henne i form i både skritt och tölt och vi lyckades få en högergalopp också! :)

Kram jossan



Kommentarer:
Postat av: Malin

Sv: Tackar, älskar också outfiten, haha. ;) Ja, han börjar verkligen bli jättemörk nu mot vintern. Nä du har rätt i att det är många hopphästar som är mer i luften än på marken, men det finns även många som man precis som jag kan skritta runt på på halvlånga tyglar. Pelle tillhör skalan som håller sig på marken men ändå är pigg och taggad på banan, vilket jag verkligen uppskattar. :)

2012-10-28 @ 22:40:48
URL: http://tennisryttarna.blogg.se
Postat av: Linda

Sv: Ja men precis :D! Jag håller med dig ja. Dock är jag heller inte nöjd som luffsare i skogen, jag siktar så långt jag kan med mina djur och om man når största stjärnan eller ej spelar ingen roll, men höga mål det har jag och tränar med höga krav ^^

2012-10-31 @ 16:22:17
URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0