2012-10-25 @ 22:26:39

Det gick bra!

Tillbaka från lektionen nu. Fick mycket beröm och Atli kändes inte lika tung i handen som han gjorde igår.

Lektionen gick till så här:

Uppvärmning i skritt med skänkelvikningar, framdels- och bakdelsvändningar, öppnor och samling i skritt.
Dom två sist nämnda brukar jag inte göra när jag rider vanligt vis. Jag brukar göra öppnor och slutor men inte i kort tempo. Och det var inte kul tyckte Atli så det fick vi i hemläxa att träna på.
Sen samlade vi skritten och trampade utan att flytta för skäneln innan tölten denna gång. Vilket också gick bra.
Han tyckte tölten hade gjort framsteg sen sist. Bra Bra!!

Så travade vi lite och galopperade på volt vilket gick bra efter ett tag.

Avslutade med att trava med nosen i backen. Peter tyckte att det var jätte bra att jag gjorde det för då släpper ju alla spänningar i hästen. Och det märks! Han blir verkligen avslappnad när han går så och han får ett härligt häng i steget även om det inte är så mycket schvung.
Så det ska jag fortsätta med i framtiden. Liksom värma av på det viset. Och sen skritta så klart!

Samman fattat så gick det bra idag men jag vet att han kan bättre ändå!

Kram! Jossan


Kommentarer:
Postat av: rebecca

Åh vad fin :D

2012-10-27 @ 17:09:26
URL: http://rebeccamj.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0