2012-10-05 @ 08:22:56

Mycket att berätta!

Hej, hej!
 
Ja det var några dagar sen jag uppdaterade nu men har haft lite fullt upp med livet men nu ska jag berätta vad som har hänt ;)
 
I tisdags så åkte jag iväg till Peter utan Jossan och Atli för att rida lektion. Visste inte hur Stelpa skulle vara nu när hon var själv eftersom hon förut inte viljat gå utan att Atli gick före. Men Stelpa skötte sig riktigt bra både i hanteringen och ridningen. Hon bara klev in i transporten och stod hur lungt som helst när jag sadlade. 
Och ridningen gick också jätte bra, tror aldrig jag har fått så mycket beröm från en tränare med Stelpa. Hon släppte helt i nacken och töltade bara runt, runt i "låg" form och nästan klockren takt. Sen travade vi lite också och Peter fick mig att ta lite i tyglarna och då travade hon i form!!!! :O Blev tölt några gånger först men sen travade hon, i FORM!!!!
 
Och det var nästan bara beröm jag fick höra, lite tips och så såklart men mycket beröm. Han tyckte att hon blivit mycket bättre sen ett halv år tillbaka och en vecka tillbaka. Jätte kul!
 
Jag trodde att hon skulle ha världens träningsverk på onsdagen men inte de inte, hon gick jätte bra då också. Hon var inte lika mjuk som på lektionen men jag hade inte jobbat på volt och ställde inte så mycket krav men hon släppte ändå riktigt fint bitvis. Och TVÅ höger galopper fick vi! Visserligen var det ur kurvor men ändå, stolt matte där. Det enda som inte gick som planerat var att hon hoppade av vägen en gång. Hon var rädd för något och slängde sig ut på en gräsmatta i galoppen men sen saktade hon av, gick ut på vägen och töltade ikapp Atli som om inget hade hänt. Haha knashästen jag bara skrattade...
 
Igår vilade Stelpa men idag ska jag ut till stallet igen. Riktigt taggad på att rida nu, vet inte riktigt vad jag ska göra  så de får vi se ;)
Älsklings-hästen! :D <3
 
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0