2012-10-23 @ 21:25:35

Yees!

Äntligen klar med den hemska samhällskunskaps uppgiften som blev 7 sidor lång.....?!
Usch.. Men det var ju faktiskt lite intressant på vägen också.

Nu ska jag sätta mig och läsa new moon på engelska! Har både sett filmen ett antal gånger och läst boken men att läsa det på engelska var ju som att öppna en helt annan värld!! Fy satan var bra den är på engelska!
Jag har dessutom till min förvåning kommit underfund med att jag läser snabbare på engelska än vad jag gör på svenska..?
Det är lite konstigt tycker jag.

Sen vill jag bara säga att lära skön litteratur är verkligen underskattat! Det är banne mig nästan bättre än att kolla på film! Här kan du skapa din helt egna värld och du kan göra om den och fantisera dig bort om framtiden eller om vad som skulle kunna hänt om boken tagit en annan vändning.
Jag tycker allt sådant blir mycket mer fast i en film. Det går inte att låta fantasin skena iväg på samma sätt eftersom det blir mer riktigt på något vis.

Sen har jag inte hunnit rida på tre dagar nu... Till råga på allt så lämnade jag en suuper het och nyklippt häst i hagen så jag kommer nog få sätta mig på en bomb imorgon...
Jag gillar faktiskt inte att rida på honom när han bör så het... Det finns lixom inga övningar som han orkar göra i tölt utan att han tappar bakbenen och det är det sista vi vill göra just nu..

Aja hade tänkt lektion för Peter på torsdag. Ska kolla om Julia vill med då.

Nu ska jag läsa min bästiga bok!!

Kram!


Kommentarer:
Postat av: Emma

Jag föredrar också att läsa istället för att se filmer då man som du säger, kan skapa sig en egen uppfattning! Dock läser jag inte så mycket då det är goare att kolla på film men om det handlar om twilight t.ex är böckerna 100 gånger bättre än filmen!

Glöm inte våran frågestund, den hittar du här:http://ishastarnas.blogg.se/2012/october/fragestund.html#comment! :)

2012-10-24 @ 22:18:28
URL: http://ishastarnas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0