2012-09-14 @ 23:37:51

Nu är det Jossan som driver bloggen :P

Sorry för att det inte har varit så bra uppdatering från min sida den här gången men har inte varit i stallet men ändå haft alldeles för mycket att göra. Veckan har gått sjukt snabbt så jag har inte ens hunnit tänka känns det som. Men nu är det i alla fall, äntligen fredag. En chans att andas ut för att sen snabbt andas in igen så att man hinner med allt :P
 
I alla fall, idag var jag ju i stallet. Dock hann jag inte motinera Stelpa eller så för det var klippning på schemat. Stelpa skötte sig hur bra som helst, innan har hon tyckt att klippmaskinen varit lite äcklig när den låter. Inte gjort något men hon har ju inte gillat den. Nu brydde hon sig inte alls, stod där lugnt och snällt precis som om jag bara borstade henne eller så. Jätte skönt att hon är så.
Själva klippningen vart väll rätt bra. Jag är ju ingen expert på att klippa men om jag utgår från mig själv så ska jag väll vara nöjd, haha. Klippningen kommer i alla fall fylla sin funktion, Stelpa kommer inte bli lite svettig och torka snabbare. Sen kan man säkert få det att se proffsigare ut men jag är inget proff så... Bilder kommer någon annan gång för jag glömde min kamera i stallet.
 
När Stelpa var färdig klippt så var det bara för henne att traska in i transporten. Det gjorde hon också väldigt lugnt och fint. Börjar nästan tro att Stelpa tycker det är riktigt roligt att gå in i transporten. Man får massa godis och beröm när man är där :P
Stelpa åkte ju i alla fall till 4H för att hon ska hjälpa till med ponnyridningen där i helgen. Självklart så kommer jag också vara där då. Och det var så roligt när vi släppte in Stelpa till de andra hästarna. För de pep inte ens, ni vet som dom kan göra när de hälsar på varann, dom bara nosade och typ: tja, kul å se dig igen. Sen gick dom och betade. Så där var hon också jätte duktig, och de andra hästarna också såklart :)
 
Så ja jag är väll nöjd med Stelpa för dagen. Hon har skött sig riktigt fint. Kanske var en lugn vecka precis vad hon behövde för att orka vara lite trevlig och samarbetsvillig sen... ;)
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0