2012-09-13 @ 21:45:00

Nu var jag minnsan elak!

 Det gick förvånansvärt bra med hackamoret! Har aldrig ridit på honom med det innan och det tog ett tag innan han riktigt fattade vad det var frågan om. Men jag kunde både tölta och få honom i form i både skritt och trav. Han stannade även hur fint som helst! Inga problem alls på den fronten!
Jag körde ganska mycket galopp och trav men tog även en liten tölt sträcka och det gick hyfsat bra.
 
Jag var jätte elak mot honom idag också! Haha, stackarn var helt slut efteråt! 
Vi har en backe som kallas fjärilsbacken. Den är kanske ca 40-50m lång med en lutning på ca 30-45 grader! Alltså så är den ganska brant. Men den ör verkligen perfekt att träna lite styrka i!
Jag hade galopperat säkert en halv kilometer innan jag komm till backen. Jag hade dessutom vänster galopp på honom som är extra jobbigt eftersom han är lite lat i höger bakben. Vi brukar normalt skritta eller trava upp förbacken men jag tänkte att nu ska vi träna ordentligt så jag "tvingade" honom att galoppera upp för backen i vänster galopp!
Även kan väl säga så att det gick rätt långsamt... :P
Men det räckte inte där tyckte matte! Nejdå! Vi vände och skrittade ner för backen igen och tog trav uppför i en låg och lång form där dom måste jobba med hela ryggen utan att det blir för tungt. 
Meen det räckte inte där heller utan vi vände igen och när vi kommit ner för backen för andra gången så vände vi och skrittade upp i samma form som i traven. 
Det var en väääldigt trött häst med antagligen ganska mycket mjölksyra som skrittade vidare in i skogen för avskrittning!
Gubben lilla!
 
Han fick hö innan ridningen och kraft efter ridningen. Jag stretchade honom innan maten också, vilket såg ut att uppskattas! Imorgon blir det ett kortare longerings pass :) mycket skrit antagligen eftersom han nog kan ha en hel del träningsverk efter idag.
 
 
Min fina kille börjar bli riktigt mörk igen! Han får definitivt mycket mörkare päls på vintern!
 
Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: STOCKHOLMSJENNA- Livet som ryttare i storstan

Vill bara tipsa om bloggtävlingen där du kan vinna entrébiljetter till en valfri dag på Hästmässan i Borås som äger rum helgen 12-14 Oktober.

Stockholmsjenna lottar ut 10 st biljetter! Klicka dig in här för att vara med i tävlingen: http://stockholmsjenna.se/?p=10033

2012-09-14 @ 20:11:18
URL: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0