2012-09-26 @ 08:09:22

Stelpa igår

Igår kväll blev det en snabbis ut till stallet. Tog in Stelpa och pysslade med henne. Atli var jätte glad över att få lite sällskap i stallet. 
La över Stelpas man på andra sidan eftersom att den blivit helt kaos. Jag hade den först delad med lika mycket på båda sidorna, men det var jobbigt för den ville aldrig ligga kvar speciellt länge. Sen när jag provade lägga över all man på en sida en dag så såg vi att Stelpa fått rätt mycket halsmuskler och en riktigt snygg hals. Haha, så då hade jag den på en sida. Men nu byter jag rida för manen verkar gilla den sida bättre ;P
 
I alla fall, Stelpa är inte lika svullen på benet längre. Fortfarande svullen men inte så mycket. Såret ser fint ut och håller på att läka. Så förutom svullnaden är allt som det ska. 
Hann inte motionera Stelpa speciellt mycket eller så utan det blev lite ledarskaps övningar och trix. Hon var jätte duktig med att hälsa/spansk skritt, lite förvånad matte där eftersom jag inte tränat det på ett tag.
 
Idag ska jag försöka komma ut till stallet och rida henne. Men hittills så har det spöregnat konstan hela morgonen och det verkar inte som om det tänker sluta så vi får se. Kanske blir bara ta in och pyssla med henne idag också om hon är helt genom blöt och det fortfarande regnar.
Här är Stelpas ben någon gång strax innan helgen. Man ser inte jätte bra eftersom det kommer ett bakben också. Men hennes högra ben är svullet och man se såret lite. Kollar man på knät så ser man svullnaden, men den är ganska mycket mindre nu så jag hoppas att den försvinner snart.
 
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0