2012-09-20 @ 21:59:52

Tur och retur till stallet

Ja idag har jag varit ute i stallet. Men det blev bara en snabbis för när jag kom dit så insåg jag att jag inte hade varken skor eller jacka i stallet. Jag byter om i stallet och har alla mina ridgrejer där, eller de flesta i alla fall, och det här är en av nackdelarna. Man kan inte bara gå hem och hämta det man saknar och det är svårt att veta vad man har där och inte, speciellt efter att man varit borta någonstans med hästen och allt ligger huller om buller.
 
I alla fall, tog in Stelpa och bortstade av henne för att kunna prova det som kom i paketet igår. Och precis som Emma på emmao.blogg.se gissade så var det ett täcke. Ett lila fleecetäcke :D Lite för ljus lila för att jag ska tycka det är riktigt snyggt men det förra var på tok förstort och det här sitter som en smäck ;)
 
Hennes sår såg fint ut. Själva såret håller på att läka och är torrt och fint. Dock så är hon svullen, inte så konstigt eftersom hon fått en spark och det är väll som ett blåmärke ungefär. Men svullnaden borde gå ner snart. Jag hann inte göra något med henne för pappa kunde inte vänta så länge och eftersom jag ändå inte kunde göra något i stallet så åkte jag hem med honom igen. 
När jag ridit henne på 4H så tyckte jag att svullnaden gick ner lite så vi får se om det kanske blir så nästa gång jag rider också. Förhoppningsvis så blir det bra.
 
Atli kom hem idag också ;) Precis när jag insett att jag inte har några skor i stallet så kommer transporten in rullandes på gården. Han och Stelpa var väldigt glada att se varann igen :P Men han får inte komma ut i hagen än utan ska stå i box i en vecka nu tror jag det var, haha han kommer vara lagom trött på det sen :P
 
Men nu måste jag börja gå och lägga mig så att jag kommer upp imorgon. Komma upp på morgonen är inte det som fungerar bäst för mig för tillfället, å andra sida är det inte jätte mycket som fungerar heller... men men. Man kan inte få allt, inte på samma gång i alla fall...
Godnatt och kram från Julia då!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0