2013-04-04 @ 20:02:00

Äntligen!!

Yes! Äntligen fick jag det där efterlängtade passet när allt bara sitter!! Tja nästan allt i alla fall.. Traven var lite svag idag men de andra gångarterna kunde bara inte bli bättre!! (Lite extra kryddat)
Tölten var så bra idag! Han slappnade av jag fick med dom där bakbena och den jäkla bogen var där den skulle så vips! Så funkade allt som det skulle och vi dansade! Han behöver lite med muskler för att verkligen orka lyfta på sig när han går så där riktigt fint men så som han gick idag är det bästa han kan gå för tillfället. Så tog vi lite galopp och jag tror inte att jag galopperat så långsamt i hela mitt liv! Jäklar vad han jobbade fint i galoppen! Rund och fin i formen och tog i mycket uppåt fast med en jämn balans om man kan kalla det för det.. Haha! Som en riktigt storhäst i alla fall! 
Sen gick vi ut på vägen och där blir ju den korta tölten lite av en utmaning men det gick förvånansvärt bra idag! Formen blir lite slängigare när vi rider rakt fram och bogen blir lite svårare att hålla koll på men det gick! Så ökade jag lite till mellan tempo 2 gånger och jag kunde känna hur hela ryggen gungade för att han använda bakbena helt rätt! Dom lyfte oss uppåt istället för att bara skjuta framåt :) 
Traven var lite "jag vill bara galoppera" så den blev det inte så mycket av. Inget skjut och inget vidare sväv men tja. Den är inte helt borta än i alla fall...
Galoppen var mycket uppåt mycket framåt precis som den ska vara! Dock har han börjar blanda ihop galoppfattningarna lite granna.. Ibland blir det rätt och ibland blir det fel. Jag vet inte om det är koncentrationen som bi måste jobba med där för jag vet inte om jag kan bli tydligare med mina hjälper.. Eller jo hur jag riktar mina höfter skulle jag nog behöva tänka på mera.
 
Stelpa då? Jo Det gick bra med henne också. Jag fick henne aldrig riktigt ren på banan men så fort vi gick ut på vägen lossande hon ordentligt och gick riktigt fin bitvis! Traven kunde jag dock inte alls få till idag men galoppera kunde vi göra! Körde mycket serpentiner och galopp övergångar till tölt. Funkade riktigt bra för mig och hon släpet riktigt fint :) Kul var det!
 

Kommentarer:
Postat av: Frida

Härligt att det gick bra för er :)

2013-04-04 @ 20:27:47
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0