2013-04-04 @ 22:51:30

Im alive! ;)

Hej, hej!
 
Tänkte säga att jag lever men inte har haft någon tid att blogga... nej men typ.
 
Jag har ju jobbat de tre senaste dagarna, tisdag, onsdag, torsdag. Har jobbat på dagläger på 4H så det har ju varit roligt. I tisdags så var jag ut till stallet efter jobbet och red Stelpa. Då red jag samtidigt som Jossan och det gick ganska bra för mig och Stelpa måste jag nog säga. Hon släppte bra och vi fick till endel riktigt bra töltsträckor, ni vet när man verkligen känner att häste töltar med hela kroppen. Traven kommer ju med tölten nu så den fungerade också bra, formen börjar bli stadigare och nu kan vi hålla den ganska långa sträckor ändå. Om man jämför med innan som var typ två steg, nu går det säkert 100 meter i sträck. Eller jag vet inte, jag är dålig på att uppskatta sånt men bra mycket längre går det och jag kan få ner henne i form medan hon travar också. De ni ;) Galoppen fungeade också bra. Det verkar som om den faktiskt också hänger ihop med hela tölt-trav grejen den med, för ju mer form jag får till i traven destom mer form kommer även i galoppen. Och hon kan hålla takten samtidigt!
Japp, så så bra gick det!
 
Onsdag och torsdag har bestått av bara 4H. I onsdags så jobbade jag och direkt efter det så åke vi och spelade volleyboll med ännu fler 4H:are. Roligt att träffa alla igen, var längre sen jag spelade. Stelpa fick ju sin vilodag då också.
Och idag så var det ju inte tänkt att jag skulle jobba men jag fick hoppa in. Då fick ju Jossan rida Stelpa också, så snällt av henne. Sen har våra småsystrar "löshoppat" henne också. Eller de sprang med henne över små hinder som hon rev 25% av gångerna men men, de hade roligt i alla fall. Efter jobbet idag så var det möte på 4H också så det gick kvällen åt till.
 
Imorron ska jag äntligen ut till bushästarna igen, haha vart borta två dagar nu så det börjar märkas...
Nu ska jag lägga mig och kolla på Revenge innan jag somnar så godnatt på er!
 
Kram

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0