2013-04-11 @ 15:55:33

Lite uppdatering!

Oj nu försvann uppdateringen här helt... jag började skriva ett inlägg igår men hann inte klart...tyvärr.
 
I tisdags så var jag i all fall ut till Stelpa och red. En bit av det jag skrev igår.
"Går dagens ridpass gick riktigt bra. När vi kom ut på vägen så töltade hon riktigt fint emellanåt i olika tempon. Vi kunde köra allt från kort tempo till högt mellantempo eller vad man ska kalla det, mellan mellantempo och ökad tölt typ.
Traven var inte så bra i början. Hon kändes inte riktigt mjuk och den var väldigt lam. Men minsann den fick vi också till, på slutet så släppte hon mer och travade fint i form med stora steg.
Galoppen var nästan dagens höjdpunkt. Äntligen så har all is smält bort från vår lillla ridbana och jag fick något ryck och skulle testa galoppera på banan. Det har varit väldigt jobbigt och gått knakigt tidigare, men något har hänt med galoppen. Det var inte alls lika ansträngt och vi kunde galoppera ett helt varv utan större problem :D"
 

Igår så var jag inte i stallet för jag skulle till 4H och fixa en grej, sen åkte jag ut till Tuna och spelade volleyboll också för jag skulle ändå inte hinna ut till stallet. Super kul att träffa alla där också. Idag ska jag ut till Stelpa och på fredag samma sak. På lördag så är det kurs för Peter Häggberg, jag hade lite tur och fick plats där :) På söndag kör vi väl något lugnt på kvällen jag och Stelpa för jag ska till 4H på dagen då. Som ni ser så är schemat fullspäckat.
Det är roligt men jag måste verkligen se till så att jag hinner med lite plugg också... och sova kanske är bra också men det löser sig ;)
 
Vi hörs!
Vad gäller Jossan så tror jag att hon också har fullt upp men hon bloggar säkert när hon får tid ;)
 
Kram

Kommentarer:
Postat av: johanna

Så kul att se era framsteg ihopa.

Svar: Vad kul att du tycker det :)
Jossan

2013-04-11 @ 19:17:23
Postat av: Linda

Härligt Julia och hon är jättefin på bilden tjohooo!!

2013-04-14 @ 09:21:44
URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0