2013-02-09 @ 00:14:08

Äntligen en vanlig dag i stallet!

Idag så var vi ut båda två i stallet och red. Usch det var jätte längesen kändes det som...men kul var det. Vi bytte hästar idag. Mest för att Jossans tumme antagligen skulle fått det lite svårt med Atli eftersom han kan vara lite stark och dra i tyglarna ibland. Stelpa är ju lättare i handen men inte var hon något lugnare än Atli heller. Nej, hästarna verkade också tycka det var kul att få komma ut tillsammans och var väldigt pigga båda två.
 
Det går bättre och bättre med Atli nu. Jag börjar känna mer när det går bra och när det går bättre. Han är så rolig att rida för han och Stelpa är så olika så det blir lite nytt.
Vi skippade galoppen på båda hästarna. Dels för att Stelpa fått kramp i en muskel de senaste gångerna hon galopperat och för att Jossans tumme är lite trasig. Men det var kul ändå, Stelpa tycker jag också går väldigt bra. Speciellt för att ha vilat/varit sjuk typ 3 veckor så är hon väldigt mjuk i både ridning och stresching. Fast idag var hon lite överabitiös i streschingen och gick ner på knä en gång. Haha, allt för lite godis... :P
 
Imorgon blir det ingen ridning för mig eller Stelpa. Kan vara bra för henne att få en extra vilodag såhär första veckan efter att ha vilat och så ska jag iväg och åka skidor. Får se om jag vågar, båda hästarna och Jossan har skadat sig och vart sjuka så det känns som om jag står på tur... Haha, nej så ska vi inte tänka, det går säkert bra och kommer bli super kul.
Dock så blir det nog inte så mycket bloggning från min sida imorgon men kan bjuda på några snabba blider vi tog idag :)
 
Ställ alla på plats...
 
...ta bilden....
...och nu orkar vi inte se söta ut längre.
 
Kram
 

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0