2013-02-02 @ 23:09:00

Bästa boken!

Ja jag tror att jag har skrivit om både twilight och hungerspelen här förut men denna bok är den bästa jag läst någonsin och inte ens de båda ovanstående tillsammans kan slå den!
 
Boken heter Divergent:
Så sjukt bra! Enligt mig.
 
Boken är en Dystopi = Dålig framtids historia och huvudpersonen heter Beatrice.
 
I Beatrice Pryors dystopiska hemstad Chicago är samhället uppdelat i fem falanger: De ärliga, De osjälviska, De tappra, De fridfulla och De lärda. En särskild dag varje år måste alla sextonåringar välja vilken falang de vill tillhöra för resten av livet. För Beatrice står valet mellan att stanna kvar med sin familj hos De osjälviska eller att vara den hon innerst inne är.

Hon gör ett val som överraskar alla, inklusive henne själv. Under den hårda initieringsfas som följer, döper Beatrice om sig till Tris och tvingas utkämpa strider mot sina medkandidater för att upptas av falangen. Bara de tio bästa släpps in, de övriga tvingas leva utanför samhället som falanglösa. Under extrema fysiska och psykiska prövningar måste Tris avgöra vilka som är hennes verkliga vänner och vad hon egentligen känner för sin mystiske instruktör, Four.

Tris bär också på en farlig hemlighet. När samhället hotas av våldsamma konflikter inser hon att den skulle kunna rädda de människor hon älskar. Om den inte förgör henne först.
 
Som sagt lätt bästa boken jag någonsin läst och jag kan säga så här: Så fort jag hade läst ut sista sidan och funderat lite så öppnade jag den igen och började läsa om den! Vet ni vad det roligaste var? Att jag fortfarande var lika ivrig över att få läsa vad det stod på nästa sida även fast jag redan läst den! Det var som att se en riktigt bra film för andra gången, ni vet, man lägger märke till ansiktsuttrycken och de små detaljerna den andra gången och inte bara på storyn i det stora hela.
 
En bok som alla bara måste ge en chans!
 
(Läser tvåan nu by the way! And so far so good!!)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0