2013-02-14 @ 19:42:00

♥♥Glad alla hjärtans-dag!♥♥

Ja, glad alla hjärtans dag på er allihopa! 
Haha, hoppas ni inte sitter ensamma med massa plugg (som jag gör), utan att ni får det mysigt med nära och kära.
 
Min pojkvän har också passat på att bli sjuk. Nu när Jossan är skadad och hästarna ändå varit sjuka så varför inte en till? Nej ucsh, nu får det vara slut. Inget mer sånt.
 
Igår var jag i stallet och red ut en sväng på Stelpa. Hon gick jättefint! 
Värmde upp ganska länge så att hon skulle var odentligt varm. Sen travade jag lite. Det känns som om hennes trav är mycket större nu än vad den har varit innan. Nu är den verkligen inte kort och struttig, nu travar vi. 
 
Sen provade vi att tölta också. Hon tickar på som en liten klocka. Som om hon aldrig gjort annat. Men inte bara det. Nu går hon inte bara där och håller takten. Ibland känner man samma gung i stegen som man känner på Atli när han har bakbenen med sig bra. 
Varje gång Jossan säger att Atli har bakbenen med sig när jag rider så känns det som om han gungar väldigt mycket i steget och nu kan man känna samma sak på Stelpa. Inte lika mycket som på Atli men då och då. Super roligt!
Vi körde alla tempon i tölten och hon var såååå fin! Formen är tillbaka nu också. Jag bara satt och log. Haha, det är helt underbart när hästen går bra. 
 
Min söta häst hälsar också glad alla hjärtans-dag verkar det som! :P
 
Kram, kram

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0