2013-02-27 @ 21:36:53

Jag först! ;)

Julia kommer med ett inlägg sen ;) (liite brist på rubriker måste jag bara säga...
 
Idag så red vi mycket på banan och det gick, tja, så där. Inte helt kasst men inte helt bra heller. Han var lite energifattig. Vet inte om han blev lite för trött igår när vi galoppera och travade i den höga snön.
Tölten på banan var så där. Han blir ju lite nervös när det är isigt underlag och han ville helst sakta ner hela tiden och jag tror helt ärligt att underlaget var problemet. Men det gick hyffsat faktiskt och han nickade ner i form en hel del gånger. Önskar bara att allt som är kallt vatten kan försvinna nu så jag kan börja träna på riktigt och utesluta att det är underlaget som är problemet. 
Traven var i alla fall härlig på banan. Han jobbade mjukt och fint och och ordentligt! Jag satt som en smäck också pga att jag hade ridbyxor på mig, hehe! Härlig kännsla var det ändå!
 
Sen svängde vi ut på vägen och kanske att vi red liite för länge... Måste nästan börja klocka oss när vi tränar så att det inte börjar gå upp mot en timma när vi verkligen tränar. Jag töltade i alla fall lite för mycket än vad jag kanske skulle ha gjort men samtidigt så måste jag ju puscha den gränsen lite då och då också så att vi kan tölta längre och längre sträckor och inte bara trekvarts varv på en ovalbana..
När vi kom ut på vägen så var tölten mycket fräschare på honom och han var riktigt fin! Inte den gär klockrena formen som han i bland kan få men det var bra nära!
Traven på vägen vara bara underbar!! Herre gud va den var bra idag! Tror han var riktigt ögongodis där för Julia glömde för några sekunder att hon hade en häst att rida hon med ;) Hehe! Så ska det vara!
Sen skulle jag fatta höger galopp men han ville inte riktigt och jag kom inte ner ordentligt i sadeln och han tog bara tölt hela tiden oavsett om det var från trav eller galopp så tillslut så lät jag honom gå tölt och vilken tölt det blev!?! Jag satt ganska lätt i sadeln och han kunde helt plöttsligt öka hur mycket som helst! Ner tagningen vet jag inte ens om jag vågar tro på för den va så jäkla snygg!
Sen så fortsatte jag testa att rida med lätt sits och det funka prima! Jag måste dock hitta någon banans så jag inte lättar för mycket för då går det bara fortare.
Sen galopperade jag lite och den var också snygg!
 
Glad tjej kan jag meddela! :D
Lite frampuschad tölt eftersom han hade dragit i handbromsen detta pass.

Kommentarer:
Postat av: rebecca

Kul :D

2013-02-27 @ 21:43:52
URL: http://rebmj.blogg.se
Postat av: Malin

Sv: Vad roligt att det var uppskattat från din sida, jag ska försöka att som du säger inte göra det uttjatat på något sätt. Kul att vi kunde påverka statistiken också. :) Tack för den fina responsen och tack igen för att du läser vår blogg, kram!

Vilka underbara bilder förresten :)

2013-02-27 @ 23:07:08
URL: http://tennisryttarna.blogg.se
Postat av: Elvira

Vilken fin häst du har! Och ni är fina ihop!! Super

Svar: Tack så mycket! :)
Jossan

2013-02-28 @ 10:11:58
Postat av: emma

åh, vilken fin häst :)

Svar: Tack! :)
Jossan

2013-02-28 @ 21:02:58
URL: http://islycka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0