2013-02-25 @ 18:33:00

Måndag idag!

Japp har klarat mig igenom veckans måndag utan större problem. Egentligen tycker jag själva måndagen är helt ok. Det är kort skoldag och man kan bara ta det lugnt för Stelpa vilar oftast på måndagar. Fast den här måndagen började ju lite jobbigt...
Utan större problem sitter jag här och skriver. Vi krockade med bilen på väg till skolan idag, men det var mitt största problem idag i alla fall. Ingen skadade sig förutom bilen men den kommer nog inte köra något mer nu. Det kostar i alla fall mer att laga den än att köpa en annan så ja...
Haha, Julias första tanke så fort hon förstod att alla i bilen var okej. "Åh nej, kommer vi inte ha någon bil att köra transporten med på lördag nu!!!". Det är typ bara vår sorts bil som vi kan dra transporten med de körkorten mamma och pappa har. Så tänk om vi inte hade kunnat få en typ likadan bil! Är det något som inte vill att jag ska åka på de här vintermästerskaps tävlingarna eller? 
Haha, nej men det gick bra i alla fall och vi har en låne bil som kan dra transporten nu. Alla Julias problem lösta! :P
 
Har precis gjort klart min redovisning om sadelmakeri. Vi ska redovisa om "speciella hantverk" och jag fick ideen om sadelmakeri. Väldigt intressant att läsa om tycker ju jag så det har inte varit jobbigt att plugg + att jag älskar att göra snygga powerpoints/keynotes (som det heter på mac). Dock så märkte jag att det är super komplicerat att göra en sadel så vi får se hur lätt det blir att förklara det för alla i skolan som inte vet någonting om sadlar. Jag kan ju i alla fall delarna men det var himla komplicerat ändå...
 
Imorgon ska jag rida Stelpa och så här ser veckor-schemat ut:
Måndag: Vila
Tisdag: Konditionsträning + takterna i gångarterna
Onsdag: Rida på banan/vägen, få henne mjuk och jobba med form och takt.
Torsdag: Vila.
Fredag: Rida lugnt på vägen eller longera. Beror på vad som hinns med.
Lördag: Tävla Vintermästerskapen på Strömsholm! :D
Söndag: Hästarna ska gå ponnyridning på Jossans pappas jobb.
 
Så ser det ut! Och ang sadlar så håller jag på med ett inlägg om min sadel också eftersom vi fick en önskning om det. Jag ska bara ta ett kort på den och kolla vad den heter ;)
 
Månensdag till all ära, haha!
Jävla dålig humor jag har...
 
Hare gött igelk o ött!
 
Kram

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0