2013-02-27 @ 22:26:56

Men jag kom ju hem sist....

(jag bor ju 30 min från stallet så det är inte så konstigt att Jossan hinner skriva ett inlägg för mig när hon bor 200 meter från stallet...)(man fattar om man läst inlägget under)
 
Skriver lite snabbt nu, hinner inte mer och det är ju jättejobbigt att skriva utan pekfinger... Berättar mer om själva övningen någon annan gång tänkte jag om ni vill det.
 
Men den här övningen som jag skulle testa då fungerade väldigt bra i alla fall. Den ska ju sträcka ut yttersidan på  volt och jag tyckte Stelpa blev väldigt mjuk och fin. Jag började med övningen på marken och då hade hon svårare i vänster varv. När jag hoppade upp var det tvärtom, svårare i höger varv...
Men det gick väldigt bra ändå måste jag säga. Bra övning som fungerade, den ska vi fortsätta med!
 
Sen så töltade jag lite på banan också. Jätte längesen jag tränade något annat än skritt där men tölten fungerade faktiskt bra där. Lite svårare i vänster varv med takten men efter ett tag så kom jag på att det kanske är jag som rider för mycket. För när jag bara satt still och lätt Stelpa hitta takten själv så gick det snabbare än när jag försökte hjälpa henne med takten hela tiden.
Så jag fick helt enkelt lägga lite band på mig själv och rida lite mindre så fungerade det bra. Hon blev ju mer famåt också när jag inte höll på och störde henne så det ska jag fortsätta tänka på.
 
Sedan gick vi ut på vägen. Jag började med traven men den kändes fortfarande kort och struttig. Hon skjuter inte på i traven längre utan det känns mer som om hon studdsar fram på ett väldigt stötigt sätt...
Jag tänkte att hon kanske blir lite mjukare om hon får galoppera, det brukar ju fungera, så tog lite galopper. Båda galopperna fungerade superbra idag faktiskt. Fast det gick inte att se för vi hade inga pannlampor så man vart tvungen att känna. 
Körde lite nertagningar från galopp till tölt också. Tölten blir brukar bli väldigt bra då och det fungerade idag också. Dock så blev hon snabbt seg när vi skulle rida bort från Atli, men endel bra tölt blev det i alla fall.
Och sist men inte minst så tog jag tag i traven igen. Den var inte så bra som jag vet och vill att den ska vara men den var bättre än i början så vi nöjde oss där och skrittade av.
 
Idag när jag strechade så märkte jag att hon ändå hade jobbat med bakbenen för de sträckte hon ut jättemycket!
Haha, ja så lite och snabbt skrev jag...
 
Kram och godnatt på er!
Trav bild från sportlovet.

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0