2013-02-22 @ 19:58:00

Något som jag är sugen på!

Om det är något jag vill så är det att ha en till i sommar. Det vore så jäkla roligt att få ha en till häst att träna i sommar! Bara någon häst, det spelar ingen roll hur flott den är eller hur utbildad den är, fast den kan inte vara oinriden för jag kan inte rida in hästar, än. Och det vore ju roligt om den vore rätt fin också ;)
Det skulle vara så perfekt eftersom jag kan få lära mig dubbelt så mycket och min mamma och lilla syster skulle också kunna få rida lite mer. Dessutom så anser jag att jag faktiskt är tillräckligt duktig ryttare för att "rida till" hästen och lixom träna den så att den kanske blir bättre under den tiden jag har den.
 
Men mest vill jag ha en till för att jag vill lära mig mer! Jag känner att jag är i en fas då jJag måste ridpålimma hästar för att lära mig mer och jag är så sugen på att lära mig mer! Just nu verkligen hungrar jag efter att få mer kunskap och erfarenheter!
 
Det skulle gärna få vara en femgångare. Inte för att jag vill träna pass utan för att jag vill träna de fyra gångarterna på en häst som kan blanda in pass också. Jag vill lära mig mer om femgångare eftersom jag bara haft fyrgångare att träna innan.
 
Men men. Tyvärr tror jag inte att vi skulle ha råd med att hyran för två hästar i stallet.... Men jag kanske ska tjata lite? ;)
 
Rekkur
Atli
Kraflar
Blesa

Kommentarer:
Postat av: Desirée

Det är alltid bra att rida många olika hästar:) Jag tar varge chans jag får att testa/rida andras hästar:) på stallet har jag ridit allt från skogsmullehästar till min tränares super flotta hästar

har själv tre helt olika hästar som jag lär mig själv från:
ett 4-gångs sto som är travtaktig, framtung och har väldigt lång rygg (finns bilder på nätet) har haft i 3.5 år och jag kommer ha massor nytta av att ha ridit henne i framtiden:) tävlat FM med henne
en 5-gångs vallack som jag har haft i 6.5 år, passtaktig och en aning låg i bogarna. Hade honom i 5.5 år innan vi kom på att han har pass x) man får va lite dum ibland:) ska kanske börja tävla pass-grenar
en 4-gång valack (hoppas jag) som jag har haft i ca 4månader, ganska starka jämna gångarter, men kort i skritten, satsar på NM/VM med honom:) Han är 10 år men väldigt o-utbildad och har bara tävlat en gång på island men med helt bra poäng:)

tre helt olika hästar men man lär sig så mycket mer:)

Svar: Åh! Vad avis jag blir!! Jag vill också ha många hästar att rida och det var verkligen helt olika hästar! Haha! Vilken lyx det skulle vara! Och vad mycket då måste lära dig! :)
Hur gammal är du? och vart bor du någonstans? :)
Jossan

2013-02-22 @ 21:46:41
Postat av: Desirée

Jag är 15, snart 16 (i början av april)
Bor (tyvärr) i Finland, i esbo (bredvid helsingfors) :)

Svar: Jag kom tidigare idag på att jag visst visste vart du bodde! ;) Sorry!Då har du framtiden för dig! ;) Du har tur du som får rida så många hästar! Du kommer nog bli duktig fort!
Har du några klubbar som annordnar tävlingar runt om kring dig då? :)
Jossan

2013-02-25 @ 18:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0