2013-02-27 @ 12:38:00

Prova nytt

Idag ska vi prova en ny övning jag och Stelpa. Jossan skrev om den förut tror jag. Det var i alla fall hon som hittade den och testade. Hon tyckte den fungerade väldigt bra på båda hästarna så det ska jag testa idag.
 
Övningen inebär mycket volter och man ska få hästen att sträcka ut hela yttersidan. Så man går på en volt och så ska man helst bara använda innerhjälperna. Alltså bara ta i innertygeln och hålla de ute på volten med hjälp av innerskänkel. Då ska hästen gå ordentligt böjd så att den sträcker ut hela yttersidan.
 
Övningen ska göra så att hästen får mer framåtbjudning. Eftersom den sträcker ut sidan så ska den bli lös i bogarna. Det ger större frambensrörelser och då kan bakbenen komma in mer = mer framåtbjudning. 
 
Haha, jag var inte världens bästa på att förklara kanske men kan skriva lite mer om den när jag gjort den själv. 
Det här med att träna på volt har vi ju fått göra, här är lite bilder från i sommras tror jag.
 
Tror att den nya övningen är förts och främst i skritt, vi kommer i alla fall börja med det.
 
Dock är gå på volt inte alltid det roligaste tycker Stelpa...
 
Kram

Kommentarer:
Postat av: rebecca

Det är en bra övning! gillar den skarpt :)

Svar: Ja den fungerade bra för mig också :D
Jossan

2013-02-27 @ 20:06:36
URL: http://rebmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0