2013-02-17 @ 15:20:00

Ridit x2

Idag har jag tagit en tur på både Atli och Stelpa och båda var fina.
 
Atli var inte helt taktren tycker jag.. Eller så hade han bara inte med sig bakbenen lika mycket som igår för igår gick han som en gud ända tills han blev förtrött och då gick det utför. Som sagt så gick tölten inte så bra idag men traven var fin och galoppen är också fin förutom att han har tappat lite formen i den, vilket är synd.. Skulle nog behöva träna den lite på volt men det går ju inte nu med det här underlaget så ja, finns inte så mycket att göra.
Jag red ut på en runda med Atli och vägen var inte plogad så långt så Atli fick jobba hårt sista biten i galopp och trav. Tror det var bra för honom delvis föratt han böhöver bygga myskler men mest för att han behövde springa av sig!
 
Stelpa gick också bra, bättre än Atli tycker jag. Henne tog jag framoch tillbaka till fjällnora för att hon intGickintee behöver så långa pass.
Jag tror också att jag hittat en övning som kommer hjälpa henne att lösgöra bogarna och det är att gå på en volt och låta ytterbogen smita lite utåt utan att hon går ut ifrån volten. Att bara lägga tyngden i en stigbygel för att göra skänkelvikning gick också jätte bra även om hon är mycket stelare i ena varvet än det andra.
Vi tränade också på att släppa i vänster tygel på rakt spår och det funkade också bra efter ett tag.
Tölten är ju fulkomligt klockren på henne nu! Hon tickar på som en riktig liten klocka! Traven funkade däremot inte fult ut för mig. Jag fick henne att trava men det var lite osäkert och ostabilt.
Galopperade gjorde vi mycket också, den är ju inte helt taktren för mig men men vi ska träna lite på det ;)
 
Imorgn blir det longering för hela slanten! Och kanske lite filmer men kan inget lova!
(gamla bilder)
 
Gick inte jätte bra på det här passet förutom den här sträckan tölt! Det finns potensial! Utan boots dessutom ;))
Sen blev det lite markbundet så där..

Kommentarer:
Postat av: rebecca

Så fin :D

Lik Alexandras häst (som hon skrev till dig)!!

Svar: Tackar tackar ;) ibland så har han sina ljusa stunder haha!
Ja, dom verkar väldigt lika varandra! Förutom det faktumet att hennes Atli har sju gånger mer man än min! Haha liite avis där alltså! Fast det verkar som om alla hästarna på hennes gård har meter långa manar så jag kanske borde flytta min Atli dit? ;)
Jossan

2013-02-17 @ 19:22:19
URL: http://rebmj.blogg.se
Postat av: rebecca

Hahaha ja du kanske får göra det!! har du sett esset? :D

Svar: Ja det blev ju liite konstigt där då men ja jag hade sett honom innan också bara det att jag inte kopplade eller kom ihåg. Men nu har jag fattat och sett honom ;)
Jossan

2013-02-18 @ 09:00:57
URL: http://rebmj.blogg.se
Postat av: Linda

Usch äckliga häst ;) Så jädra fin och jag bara älskar bild nr 6 oooooh! Du har gjort ett grymt jobb.

2013-02-21 @ 17:38:34
URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0