2013-02-15 @ 10:32:00

Tävlings plannering!

Den är liite preleminär än så länge men jag tror att det kommer att bli så här:
 
1/3 - Vintermästerskapens sista del tävling, startar i V5 och T8.
29/3 - Tolt.nu påsktävling i fjärdhundra, startar i V5.
13/4 - Nattfaris kval i sörgården-by, startar antingen i V5 eller V2 och ev. någon lätt tölt-klass.
27/2 - Gydas kval i sandviken, startar i V2.
(efter detta är det preliminärt schema)
25/5 - Gydas vår i sandviken, startar i V2 eller V5 och någon lätt tölt-klass.
1/6 - Gaedingakeppni SM-kval i sörgården-by, startar i något roligt ;)
29/6 - Blidfaris sommartävling i Tofftinge, startar i V2 eller V5 och lätt-klass tölt.
24/8 - Nattfari KM i sörgården-by, startar i V5 eller V2 och lättklass tölt.
31/8 - Gyda höst i sandviken, samma som ovan.
12/10 - Nattfari lätt höst i sörgården-by, samma som ovan.
 
Det är tävlingarna för hela året. Ganska intensivt och om jag ska vara med på lag-SM uttagningar och så där så lär jag börja tänka om...
 
Är lite osäker på hur jag kommer göra med de tävlingar som ligger veckan efter den andra. Det är vid två tillfällen som tävlingarna blir nära varandra men annars så är det minst 2 veckor mellan tävlingarna vilket jag tycker räcker bra.
 
Jag vet att några fler tävlingar kommer komma upp i närheten som jag eventuellt är lite mer sugen på att tävla på men vi får se hur det löser sig. De första fyra tävlingarna är i alla fall absoluta om inget händer (peppar, peppar, peppar!!)
 
Som ni ser så blev det lite osäkert med om jag ska starta i öppen eller svår fyrgång där på slutet men det beror helt enkelt på hur han känns osv. me jag ska i alla fall testa det på gyda tävlingen! ;)
 
Är det någon annan som plannerat tävlingar än?

Kommentarer:
Postat av: rebecca

Jag tror inte det blir någon mer tävling för mig och Nótt iår. Nu var vi ju med ( och den 2 mars) bara för skojjs skull. Komma ut och få lite rutin på det hela. Allt beror på hur mycket hon tränas och om hon visas! Tränas hon ex två månader och visas efter det kan det bli någon tävling i sommar. Men om hon tränas fler månader och om det blir visning i sommar blir det ingen tävling! Då räcker det nog för henne haha :D
Hon kommer få vila när hon har visats, om hon visas. Om hon inte visas får vi se hur mycket hon har ridits, om hon ska få vila eller ej!

Så vi får se helt enkelt:D Snart åker hon....

Svar: Okej, ja mycket val där! ;) men det löser sig alltid :) Man får känna lite på hur hästen känns för tillfället, så som det ofta är med unghästar ;)
Jossan

2013-02-15 @ 11:31:13
URL: http://rebmj.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Oj, och hittills så finns det bara två tävlingar (~2h bort) som jag kan åka på. Om jag inte vill åka lite längre, dvs 3h+ då finns det 4 till... Men känner mig inte så pigg på det då jag bara ställer upp i lätta klasser med mina hästar.

Men finns en klubb som brukar ordna tävling 1g/mån from mars/april så jag hoppas de gör det i år också! Annars blir det rätt tomt för mig :( Men de är alltid sega med att komma ut med tävlingarna innan, så jag väntar än..

Svar: Usch va tråkigt! :( Speciellt om man vill tävla! Jag har ca 1/2 - 1 timma till säkert 4-5 tävlingar och det längsta jag åker är lite mindre än 2 timmar så det är inte jätte långt för mig. Men det var verkligen tråkigt!
Jossan

2013-02-15 @ 15:08:59
URL: http://meistaraverk.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Och, så kom jag på.. de två tävlingarna är inte "riktiga" tävlingar, utan endast gædingakeppni, förhoppningsvis skjuter de inte lite lättklasser, men än så länge verkar det inte så, haha. Typiskt...

2013-02-15 @ 15:12:53
URL: http://meistaraverk.blogg.se
Postat av: Alexandra

Kan du inte komma på sleipnirs ridhus tävling, 17 mars? Våra pållar är ju så jäkla lika varandra.. Vore kul o se dom brevid varandra;)
Vi ska rida våran första tävling (han är bara 4,5 år).. Då den 17:e:)
Läs mer om tävlingen på www.sleipnir.se

Svar: Jo men visst skulle jag väl kunna det! :) Försökte kolla vart det låg någonstans men hittade det inte... Vet du vart det är? :)
Jossan

2013-02-17 @ 15:18:46
Postat av: Desirée

har planerat in alla tävlingar redan nu också:D

2013-02-17 @ 15:22:34
Postat av: Desirée

jag har också planerat in alla tävlingar redan:)
har alla tävlingar innom 2h från stallet och då är det ca 9-10 tävlingar kanske, men sen har jah FM på åland och min tränare vill åka ca 3 timmar till en innomhus tävling :)

Svar: Härligt! Tävlar du här i Sverige eller i finland? :)
Jossan

2013-02-17 @ 15:24:52
Postat av: Desirée

Finland:) men är halv-svensk och har svenskt medborgarskap så skulle också kunna tävla där;)
Sen så kommer vi kanske ordna tävlingar på stallet var jag har mina hästar eller 5 minuter därifrån:)

Svar: Inte helt fel det heller! Inget utav det ;)
Jossan

2013-02-17 @ 16:21:29
Postat av: Desirée

Jag funderar på att komma o tävla Gaedingakeppni SM i höst? när den är, om man ha fått över poänggränsen i finland (om man då får komma och tävla i sverige) :)

Svar: Jag har ingen koll alls ;) Vet typ inte ens vad det är haha!
Jossan

2013-02-17 @ 16:22:57
Postat av: Alexandra

Det är i röda ridhuset i strömsholm:D samma som vintermästerskapen fast bara lätt klass :)

Svar: Så det är det! Jaja men det kan jag definitivt åka på :)
Jossan

2013-02-18 @ 16:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0