2013-01-23 @ 21:34:13

Det andra skälet...

Om jag i slutet av året sammanfattar 2013 så kommer det så på januari typ såhär:
"Januari var ju inte den bästa månaden. Först blev Stelpa ganska sjuk och fick diaré och feber. När hon blivit frisk från det och fick komma ut i hagen igen så blev hon sparkade och började halta kort efter det så vi missade tävlingen vi skulle på då..."
 
Ja Stelpa är halt så det var ju därför jag inte red idag. Hon stod och lyfte på vänsterbak lite när hovslagaren skulle sko henne och ville inte riktigt stödja på det ordentligt när hon skulle flytta åt sidan.
Hon verkade inte ha ont. Det var inget i hoven, benet var inte svullet eller varmt, ingen hög puls eller så. Men vi tog ut henne på banan och longerade henne lite och hovslagaren kollade hon också. Nu var det värre än igår och hovslagaren konstaterade att hon var ganska så halt.
 
Vet inte varför hon har blivit halt nu men hon har fått en sprak på vänster sida av baken vet jag så det kan ju vara den som har börjat göra ont nu. Vi ska avvakta ett litet tag och se hur det blir, under de här dagarna som det har kännts lite små konstigt så har det ju blivit värre men vi får se om det kanske vänder. Om inte så får vi väll åka till en veterinär.
 
Inte så roligt det här och det var ju en himla otur att det skulle komma nu. Det skulle ju inte varit kul när det än kom men nu när tävlingarna ska komma igång och vi börjat komma tillbaka i form igen så blir hon sjuk och skadad, det var mindre kul.
Hon var så pass halt så hovslagaren sa att det är nog ingen ide att promenera henne heller utan bara låta henne vila.
 
Haha, ja vi får se hur Julia klarar av det här. Har inte ridit ordentligt på snart 2 veckor och längre tid kommer det bli. Faktiskt så har det inte blivit så illa som jag trott men det kommer att bli det. Jag kan fortfarande inte somna på kvällarna och jag skulle göra vad som helst för att få Stelpa bra nu på en gång.
 
 
Ha det bra ni andra så ska jag och min lilla häst försöka bli friska, haha ja jag håller också på att bli sjuk...
 
Kram

Kommentarer:
Postat av: Frida

Hoppas det inte blir värre och ni snart susar fram i snön igen :)

2013-01-23 @ 23:38:00
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Linda

Jag håller tummarna att det inte är något allvarligt och att hon blir frisk snart! Kan ju bara vara så att hon fått sig en rejäl smäll. Håller tummar och tår

2013-01-24 @ 17:07:26
URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0